Hårmyggor?
Gården är fullkomligt invaderad av någon svart, ful, hårig insekt med långa hängande ben som svärmar... Försökt googla fram vad detta är utan något säkert resultat, men jag tror det kan vara någon form av hårmygga... Men när man söker på dem verkar de mest skapa problem i fjällvärlden?
Mitt problem här är iaf att det är i såna mängder att man inte kan vara utomhus. Det var likadant förra året, minns inte hur länge det höll i sig men det var inte hela sommaren TACK OCH LOV! Antar att de små äcklen förökar sig nu när de hänger i luften som en svart smet utanför fönstret... Våra vackra buskar och träd är helt kryllande svarta av dem och det går inte att hänga ut tvätt för det tar inte mer än sekunder för tvätten att bli full av insekter som klamrar sig fast och vem tusan vill ha två tusen kusar i kallingarna? ;)
Kan man få bort dem? I år inser ju även jag att det är för sent om jag inte ska springa runt som en idiot med dammsugaren ute och försöka döda alla... Men tills nästa år? Finns det något som tar kol på deras larver eller på annat sätt får dem att kanske välja ett annat ställe att göka på?