• Inelg

Väldigt svullen mage v. 5, andra med tidiga magar?

Chock igår och chock idag. Min mage har börjat svälla upp redan!!! Förvånad .......rejält också... . eller tarmarna rättare sagt. Vad det än är så är magen HUGE.. haha. Jag har döpt den till "GASMAGEN"  Haha.
    Jag kan inte knäppa jeansen utan snodden längre sedan igår och jag är bara i v. 5. (4+4)
    Lite ökad "mensvärk" nu sedan 3 dagar tillbaka. Det drar och molar en hel del där inne.

Detta är mitt 2:a barn, men det var suuuuper länge sen jag födde min dotter och den magen fick jag inte fören i   v 14-15.

Hur mkt vätska är det? Hur högt kan tarmarna komma så här tidigt?  Och hur liten är livmodern? för den kan inte hunnit växa alls ännu väl..?

BRUDAR..

*När fick ni era tidiga gas-magar? Vecka? Glad
    *Gick svullnaden tillbaka, isf när?
    *När kom den "riktiga" bebismagen?
    Visa gärna bilder så man ser och kan följa utvecklingen.. Super kul juh!Tungan ute

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 10:46
    Hej fina brudar. Jag höll mig borta från sidan ett tag för att jag fick tyvärr MF. Men jag blev gravid direkt efter, så påt igen. :)
    Jag vill fortsätta se alla era fina magar!! Posta på nu!
  • Svar på tråden Väldigt svullen mage v. 5, andra med tidiga magar?
  • Isabella06

Jag är okså väldigt svullen..
    Speciellt kvällar :/ Har en riktig kula när jag står upp.. Är i V14+4 :/ Andra barnet..
    Undra hur detta ska sluta ;)? 

• Inelg

Isabelle. Har du bilder? Hur stor var du tidige i grav?

• FruFH

Nu när jag hittat dig igen, blir du inte av med mig i första taget. Passar på att joina dig här också... Flört
    Är ju i v 4+6 idag och min mage är kvällstid större än en kompis mage och hon är i v 18 (till mitt försvar tycker jag att hon är väldigt liten)
    Det var bara ca 3 månader sedan jag var gravid sist och har även 2 barn sedan innan (6 o 3 år) så kroppen vet väl hur den ska göra. Har dessutom inte några magmuskler att skryta med.

Har ingen bild på den än, men vi får väl se om det dyker upp någon snart.

Tights och tunika är det som gäller här. Förra graviditeten (MA) fick jag ta på mig mammabyxor i v 7-8, och det känns inte som det kommer gå att hålla sig borta från dem längre nu heller.

Det jobbigaste tycker jag är att försöka dölja den. Det är ganska ok om närmsta kollegor och liknande undrar, men som lärare är det inte så roligt om elever och föräldrar får reda på det i vecka 7.

• Inelg

FruFh. Va bra för jag vill inte bli av med dig heller ;).
    Ja som sagt. Kroppen minns ju har man gör och allt flyttar sig per automatik.
    Även gasmagen är mysig att klappa på haha.
    Jag har fasen inte eller några rutor att skryta med. Haha.
    Jag hade tajts och tunika igår. Men äger just nu bara en tunika. Vart har du köpt dina?

En bild är
    Ett måste. Du kommer inte undan. Det är det som är grejen. Att vi har tidiga magar och ska visa dom. Visa med tröja på ;)

• Inelg

jag har själv försökt hitta trådar om detta men inte hittar inga som inte bara är några inlägg långa och inte så många bilder heller. Så därför tänker jag att jag startar en egen.

• Inelg

Dax för en till;

Jag går också in i v 6 fast nu på fredag. Spännande tycker jag. Då börjar ju hjärtat slå ;) myyyys.

• Inelg

Ja lägg in bilder då men det skull vara kul att ha bilder från så tidigt som möjligt. Om inte annat så knäpp bilderna nu men lägg in dom sen när du har tid ;)

• FruFH

Här kommer den efterlängtade bilden på min mega-mage, 5+0 idag. Jag hoppas tarmarna skärper till sig snart för så här får man bara inte se ut i vecka 6. Som ni ser fick jag dra på mig mamma-byxorna idag.

Svar på tråden Väldigt svullen mage v. 5, andra med tidiga magar?