Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-05-15 16:01:29 följande:
1) När naturen skriver du, vem gav naturen den makten?
2) Vem gav dessa individer den möjligheten?
3) "När man" skriver du vilket betyder att människan hade handen i processen. Det är ointressant för mig och för min frågor.
4) Ett flygplan som väger mer än en häst kan flyga, varför skulle en häst inte kunna få göra det om den får långa och starka vingar? Kanske även kroppen utformas på ett sätt som gör att den kan flyga. Varför är det omöjligt?
5) Enligt er tro uppkom allt i universum från ingenstans och efter miljoner år har man fått miljoner arter, bla. en mycket intelligent art (människor).
1) Förstår du skillnaden mellan att få makt att göra något eller en princip? Om jag säger att järn expanderar när man värmer upp det - frågar du då vem som gav det makten? Det är en princip, en naturlig följd av en händelse.
2) Frågar du vem som gav dessa individer möjligheten att ägna sig åt sexuell selektion?
3) Jo, men du ställde frågan om vad onaturligt urval var så jag förklarade.
4) Den skulle det teoretiskt ifall det idag fanns små hästliknande djur som kunde ha nytta av den förmågan. Däremot så kan dagens hästar inte utveckla vingar på grund av det jag skrev innan - det som la energi på att bygga vingar skulle inte gynnas av det förrän vingarna var klara (och med hästars konstruktion skulle vingarna behöva vara gigantiska, så också deras bröstmuskler). Ingen "mellanform" skulle ha bättre överlevnadschans än en vanlig häst och det skulle därför bli mellanformerna som sorterades bort.
Om man vänder på det så kan man konstatera att en bevingad häst inte skulle vara något problem för en skapare som inte behöver använda sig av det naturliga urvalet för att få fram sina skapelser.
5) Inte nödvändigtvis från ingenstans, det finns flera teorier som bygger på andra varianter. Däremot är alla seriösa forskare överens om att det skedde en expansion av vårt nuvarande universum och att det liv vi ser idag är resultatet av evolutionen och det naturliga urvalet.
Något oklart?