• Laugh

HJÄLP! Korthår/Hårförlängning? Bästa metoden? Bilder.

NU är det drygt ett år sedan jag klippte mig kort första gången. Är så himla less på det och nu är det i en jätte jobbig längd då jag försöker spara ut det. Jag och min kompis satt och diskuterade om hårförlängningar mm igår. Men jag tror att jag har för kort hår för att kunna sätta i det.

Eller vad tror ni? Och om det går, vilket metod tror ni skulle passa bäst? Jag funderar nämligen på tejp!
    Eventuellt detta: www.beautynet.se/se/art/poze-tape-on-extensions-530.php

Här kommer några bilder på mig.

• Svar på tråden HJÄLP! Korthår/Hårförlängning? Bästa metoden? Bilder.
  • Sensimillia

Det skulle kunna gå att göra en fin förlängning på ditt hår, men det krävs mer löshår än en "standard förlängning" om du förstår hur jag menar? Om jag var du skulle jag satsa på två tränsar som du sedan syr om till clip ons i olika storlekar

• Laugh

Tack för ditt svar! :)
    Grejen är den att jag vill inte ha clips, då jag vill att det sitter i hela tiden. Har använt clips förut och jag var inte bekväm med det. Hade även lim förut, men det lossnade hela tiden.
    Var därför jag funderade på tejp. Har hört att det fungerar bra för dom flesta. Och då blir det ju i bitar.
    Eller ska man försöka med en hel trens? Hur mycket mer än en standard tror du?

• Ely

sy in i det egna håret eller microringar.

keratinslingor är inte att rekommendera.

men själv så föredrar jag clips.

• Sensimillia

Om du vill att det ska hålla bra rekommenderar jag inte tejp, det är mer om man vill vara extra fin över ett par dagar eller så, annars får man tejpa om var och varannan dag :/ nu vet jag ju inte riktigt hur tjockt/tunt hår du har men om jag ska gå efter erfarenhet är det ju kortare hår

• Sensimillia

Och där försvann halva mitt inlägg.. Det ska stå ju kortare ens eget hår är, desto mer löshår behöver man för att det ska se naturligt ut. Jag själv kör 220gram hår sydda dubbelt eller trippelt på clips när jag haft kort hår, Det motsvarar två hela träns. Det ser jätte naturligt ut. Men sen har jag en ganska massiv kalufs också :)

• Laugh
    Ely skrev 2012-05-15 15:03:52 följande:
    sy in i det egna håret eller microringar.

keratinslingor är inte att rekommendera.

men själv så föredrar jag clips.
    Sy in det kanske är ett bra sett att göra det på. Men då måste man gå till någon som kan och då blir det yttligare kostnader.. :/
    Men nu när det blir sommar så kanske det är bäst att sy dit det..?
  • Laugh
    Sensimillia skrev 2012-05-15 15:27:05 följande:
    Om du vill att det ska hålla bra rekommenderar jag inte tejp, det är mer om man vill vara extra fin över ett par dagar eller så, annars får man tejpa om var och varannan dag :/ nu vet jag ju inte riktigt hur tjockt/tunt hår du har men om jag ska gå efter erfarenhet är det ju kortare hår
    Sensimillia skrev 2012-05-15 15:31:33 följande:
    Och där försvann halva mitt inlägg.. Det ska stå ju kortare ens eget hår är, desto mer löshår behöver man för att det ska se naturligt ut. Jag själv kör 220gram hår sydda dubbelt eller trippelt på clips när jag haft kort hår, Det motsvarar två hela träns. Det ser jätte naturligt ut. Men sen har jag en ganska massiv kalufs också :)
    Vilken metod rekomenderar du om jag vill att det ska sitta i hela tiden?
    Jag har ganska så tjockt hår. Jag vill att det ska gå att sätta upp med utan att man ser löshåret så mycket.
    Då jag ska jobba i sommar och måste ha håret uppsatt.
  • Sensimillia

Om du vill ha ett mer permanent resultat rekommenderar jag att sy in håret i små inbakade flätor, såkallad weaving. Det är det skonsammaste av dom mer permanenta varianterna också. Visst det kanske inte går att göra en jättehög tofs mitt på huvudet utan att riskera att det syns lite, men en vanlig hästsvans ska gå bra

• Laugh

Pratade med en "frisör" för nån timme sen, och hon trodde att det bästa alternativet är keratin slingor.
    För att göra weawing är mitt hår för kort för, det kommer bli för "bulligt".

Så nu har jag suttit och kikat runt på internet i flera timmar efter vågigt hår som är rött,rödbrunt,mörkrött.
    Men det finns då typ ingenstans, och de ställen som finns så är det dyrt. Suck.

Men just nu är jag inne på att testa detta:
    www.happyhair.se/akta-har/flat-hair/akta-flat-hair-rich-copper-red-33-vagig&webshop_buyer_17907=bWFsaW4tYmo7MTMzNzEwNjI0NjtiMmQ4MjVhYzcyOWVlYTgzOWRjOGEwMmUyOGJlODJlZg%3D%3D

Billigt! Nog för att det inte är färgen jag egentligen vill ha men..

Jag skulle nog vilja ha mer så här:
    www.beautynet.se/se/art/poze-tape-on-extensions-530.php

Men det finns ingenstans där det är billigt.. :/

Svar på tråden HJÄLP! Korthår/Hårförlängning? Bästa metoden? Bilder.