• Anonym

Någon som råkat ut för en misslyckad operation och plastikkirurgen korrigerade det gratis?

Jag gjorde en näsoperation i oktober. Den har läkt fint och jag var så nöjd med allt, tippen hade spetsats till, dom hade smalnat av näsan på bredden och tagit bort bulan på näsryggen (=precis vad jag ville). Men sen i mars när all svullnad lagt sig så halkade tippen ner, ser ut som en häxnäsa. Hade till och med med mig bilder till konsultationen så han förstod verkligen vad jag ville ha. Och innan operationen sa han "så du vill ha spetsigare tipp, smalare näsa och rak rygg" och jag svarade ja. Så inga missförstånd där.
    Har inga pengar till att göra om den förens om ett år. Funderar på om jag ska ringa till kliniken och fråga om det är något dom fixar till gratis eller i alla fall för en mindre summa.

Någon som råkat ut för något liknande *behöver lite hopp* 

• Svar på tråden Någon som råkat ut för en misslyckad operation och plastikkirurgen korrigerade det gratis?
  • Anonym (tveksamt = /)

Du ville ju ha en spetsigare näsa... Det kan de hävda. Att du ville ha en spetsigare tipp än du hade men ändå rund (som jag tror du menade) är ju inget som framgår av det du sa, beror ju på vilka bilder du hade med.

• Anonym
    Anonym (tveksamt = /) skrev 2012-05-15 15:23:36 följande:
    Du ville ju ha en spetsigare näsa... Det kan de hävda. Att du ville ha en spetsigare tipp än du hade men ändå rund (som jag tror du menade) är ju inget som framgår av det du sa, beror ju på vilka bilder du hade med.
    Jag hade med mig bilder både framifrån, från sidan och uppifrån. Han visste precis vad jag ville ha. Och fick också hålla i en spegel där jag förklarade och han upprepade det jag sa så inga missförstånd där. På det så öppnade dom upp näsan för att kunna genomföra operationen och där sitter det som en bubbla, trött på att höra kommentarer om att "du har en snorbuse där" .. riktigt jobbigt faktiskt även om det kan låta roligt när jag skriver det här.

Vet inte hur man lägger upp bilder?

Näsan är inte spetsig som jag ville ha den, den har blivit rund, och den pekar inte uppåt som jag tydligt visade på bilderna utan neråt (min nästipp pekade uppåt innan operationen men jag påpekade att jag ville ha den uppåt ändå). Så tippen blev ju raka motsatsen. Det är inget missförstånd utan det är ju så att hur kunnig en läkare än är så sker det misstag och fel ibland. Tänkte ringa upp och vara trevlig och påpeka detta och fråga om vi kan komma överens om en gratis operation eller i alla fall en billigare operation.

Behöver hopp om att det hänt någon annan, vad jag förstått så är det vääldigt ovanligt. :( 
  • pernillamcd

Hej

Jag gjorde en bukplastik som inte blev vad den borde. Skickade bilder till kirurgen och institutet och de gjorde om den gratis samt fettsög lite också som kompensation. Idag är jag jättenöjd.

Kanske ska tillägga att min första bukplastik blev medicinskt fel, jag fick flera inre blödningar och ärret läkte konstigt, snett och fult. Kanske var det därför men prova! Ingenting blir väl värre? Skicka bilder till klinikchefen.

Lycka till!      

• Anonym (japp)

Jag har gjort en bröstförstoring på Akademikliniken i Sthlm och där fick inte kirurgen till fickan för ena implantatet ordentligt utan det halkade neråt. Gjorde ont och blev fult, satt typ 2 cm nedanför andra till slut när det gått några månader. Vände mig till kliniken så fort jag hade förstått vad som pågick och det var aldrig ngt prat om att de skulle göra annat än åtgärda! Två mån senare låg jag där på op-bordet.

Det är väl bara att höra av sig till kliniken? Är det bra klinik så ska du få eftervård/konsulationer för din operation bra länge... Jag har varit på min klinik TIO ÅR efter min operation för en dubbelcheck och det kostade mig inte ett öre! 

((Det är därför man vänder sig till en klinik med gott rykte och som gärna är lite dyrare... För de är mer villiga att åtgärda. De är mer måna om sitt goda rykte. Man ska även kolla upp hur dyra om-operationerna är (innan man gör en operation) där får man ett hum om hur många såna de tvingas göra... Kliniker som är billigare har ofta billigare kostnader för om-operationer (vanligare med om-operationer där, kunden måste ju ha råd med båda operationerna...), dyrare kliniker har dyrare kostnader. Helt enkelt för att man sällan tvingas göra om, det blir rätt från början. Och skulle ngt fela tvingas man sällan betala!))

• Anonym (korrigering)

Hur har det gått?

Svar på tråden Någon som råkat ut för en misslyckad operation och plastikkirurgen korrigerade det gratis?