• Legacy

    Farligt med kolsyrat vatten för papegoja?

    urdum fråga kanske men är det farligt med ramlösa för fåglar? Jag passar en terrorist  just nu som fick helt fnatt när hon fick tag i min ramlösa smultron och skriker tills hon får dricka....

    är det kanske för mycket natrium eller något? Tyst är hon iallafall när hon får ramlösa så det vore finemang om det inte är farligt...   


    A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
  • Svar på tråden Farligt med kolsyrat vatten för papegoja?
  • Ellikapellika

    Nej ,det är inte farligt.
    Min ena kakdua fick vichyvattten eller ramlösa på veterinärens ordination för att förebygga de ständiga inflammationerna han fick i krävan.
    däremot kanske just den smaksatta sorten inte är mest lämplig i längden så kan du köpa naturell istället så gör det.

  • Legacy
    Ellikapellika skrev 2012-05-15 18:17:13 följande:
    Nej ,det är inte farligt.
    Min ena kakdua fick vichyvattten eller ramlösa på veterinärens ordination för att förebygga de ständiga inflammationerna han fick i krävan.
    däremot kanske just den smaksatta sorten inte är mest lämplig i längden så kan du köpa naturell istället så gör det.

    Tusen tack för att du tog dig tid att svara! Får inte tag på ägaren och hittade bara att mineralvatten precis som du säger kan vara bra för fågeln. Nu ska jag bara avvänja henne vid smultronsmaken då  

    tack!!! {#emotions_dlg.flower} 
    A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
Svar på tråden Farligt med kolsyrat vatten för papegoja?