• Anonym (Polka)

Billig bröllopspresent

Min faster som jag träffar max en gång varannat år ska gifta sig och jag och min sambo är bjudna. Problemet är bara att vi har extremt dålig ekonomi medan de har välbetalda jobb. Vad kan vi ge i present? Vigseln är borgelig med mat på restaurang efteråt.

• Svar på tråden Billig bröllopspresent
  • Anonym (Polka)

Det ska vara en billig men vacker present om möjligt!

• Anonym

Koka sylt, marmelad eller geléer. Det går att slå in glasburkarna riktigt fint i tunt prassligt papper och tyg samt rosetter och annat roligt. Det ser ut som man ansträngt sig väldigt hårt (vilket man faktiskt har) men till en mycket billig peng. Lägg i en korg tillsammans med lite choklad, en flaska vin etc.

eller ett tips som jag tidigare läste om nånstans - ge bort er tid. Erbjud er att rensa deras potatisland eller hjälpa till att måla om huset ifall det är aktuellt med någonting sådant. 

• Anonym (Polka)

Jag tänkte max 300kr

• Regnig måndag

Gå ihop med några andra släktingar...

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • gravid

www.gravyrpresenter.se har jättefina vin och champagne-glas. Ett fint glas med hjärta på foten inkl gravyr. Dock några kronor mer än vad du tänkt.
    Men du kan ju alltid kolla in sidan och kanske övertänker ca 400 kr

• Vitamin

Två fina flaskor vin.
    En fin prydnadskudde
    Rolig dörrmatta
    Snygg bok som kan ligga framme

• Sassajajja

Ge bort tid som någon tidigare skrivit. Om man har välbetalda jobb är det oftast inte saker man har brist på utan tid. Vi gav ett par kompisar som är mycket noga med vilka grejor de har hemma en arbetsdag i trädgården inklusive lunch. Eftersom de precis byggt nytt hus blev de jätteglada. Vi hjälpte till och måla deras hur och hade jättetrevligt.

En picknick på något mysigt ställe skulle jag i alla fall uppskatta.

Svar på tråden Billig bröllopspresent