namn som fungerar på portugisiska/engelska/svenska
Vi måste ha ett namn som fungerar på portugisiska, engelska och svenska. Ge oss alla förslag ni har :D
Det var tillräckligt svårt att hitta namn som bar behövde fungera på svenska.
Vi måste ha ett namn som fungerar på portugisiska, engelska och svenska. Ge oss alla förslag ni har :D
Det var tillräckligt svårt att hitta namn som bar behövde fungera på svenska.
Maria
Sofia
Lite roligare :-8
Men inte så roligt som Anacleto som jag precis hittade
Angelo
Emilio
Costas
Julian
John
Fred
Romeo
Felix
Paula
Nova
Estelle
Valentina
Molly
Tyra
Bianca
emilio
colin
emile
lee
nico
nicolas
edwin
leo
damien
olivia
coralee
love
emmeline
nicole
Elisabeth, Louisa, Christine
Adriana
Annabelle
Alexandra
Michelle
Emily
Lilly
Nora
Alexander
Benjamin
Joaquin
Antonio
Hm det är ju klurigt det här...ska skriva ner namn på brassar/creoler jag känner med namn som skulle kunna funka här i Sverige också:
Tjej:
Gabriella
Laura
Camilla
Maria
Sandra
Yara
Simone
Julie
(eller min favorit då: Onaney, hehe)
Killar:
Alex
Mario
Jose
Eduardo
Paulo
Marcello
Daniel
Bra tråd den här :) jag är själv portugis och min man engelsman. Så vi letar också efter namn som funkar i alla tre länder. Tjej namn har vi hittat några fina men killnamn hittar vi Ingen! Jo vi har Diogo! Men namnet har vi tjötat ut :s
Tjejnamn tycker jag om Liliana bl.a.
Miranda
Tack för alla tips, men ös på med fler:)
Sedan finns ju flera som låter fina på eng/sve, ok på port, men asfula på spanska tex Julio, eller andra namn med J i början.
Jag tycker att om det blir en pojk så kan vi döpa honom till samma namn som sin pappa, då har pappa-son haft samma namn i tre generationer, men den blivande maken gillar inte alls detta förslag.
Sedan finns många som är fina i min smak, men mycket troligt kommer vi bo i sverige i framtiden och då aksnke det är dumt med ett väldigt portugisikt namn.
Mina två andra barn har väldigt ovanliga men väldigt svenska namn.
Gillar Alicia tex, men inte på svenska.
Jag gillar Leandro men blir så fult på finska så det blev bara Leo.
Är i samma sits, släkt i Portugal. Valde svenska namn på flickorna som ändå funkar i Portugal och på Engelska. Louise (Louisa) och Caroline ( Carolina) ;)) Victor hade jag som killnamn i bakfickan. Lycka till!