• Pippilångstrump

namn som fungerar på portugisiska/engelska/svenska

Vi måste ha ett namn som fungerar på portugisiska, engelska och svenska. Ge oss alla förslag ni har :D

Det var tillräckligt svårt att hitta namn som bar behövde fungera på svenska. 

• Svar på tråden namn som fungerar på portugisiska/engelska/svenska
  • alexis

Angelo
    Emilio
    Costas
    Julian
    John
    Fred
    Romeo
    Felix

Paula
    Nova
    Estelle
    Valentina
    Molly
    Tyra

• evelinaeee

emilio
    colin
    emile
    lee
    nico
    nicolas
    edwin
    leo
    damien

olivia
    coralee
    love
    emmeline
    nicole

• baobab

Hm det är ju klurigt det här...ska skriva ner namn på brassar/creoler jag känner med namn som skulle kunna funka här i Sverige också:
     Tjej:
    Gabriella
    Laura
    Camilla
    Maria
    Sandra 
    Yara 
    Simone
    Julie
    (eller min favorit då: Onaney, hehe)

Killar:
    Alex
    Mario
    Jose
    Eduardo
    Paulo
    Marcello
    Daniel

• TriciaS

Bra tråd den här :) jag är själv portugis och min man engelsman. Så vi letar också efter namn som funkar i alla tre länder. Tjej namn har vi hittat några fina men killnamn hittar vi Ingen! Jo vi har Diogo! Men namnet har vi tjötat ut :s

Tjejnamn tycker jag om Liliana bl.a.

• Pippilångstrump

Tack för alla tips, men ös på med fler:)

Sedan finns ju flera som låter fina på eng/sve, ok på port, men asfula på spanska tex Julio, eller andra namn med J i början.

Jag tycker att om det blir en pojk så kan vi döpa honom till samma namn som sin pappa, då har pappa-son haft samma namn i tre generationer, men den blivande maken gillar inte alls detta förslag. 

Sedan finns många som är fina i min smak, men mycket troligt kommer vi bo i sverige i framtiden och då aksnke det är dumt med ett väldigt portugisikt namn.

Mina två andra barn har väldigt ovanliga men väldigt svenska namn.

Gillar Alicia tex, men inte på svenska. 

• SatuSv

Jag gillar Leandro men blir så fult på finska så det blev bara Leo.

• Bettsy

Är i samma sits, släkt i Portugal. Valde svenska namn på flickorna som ändå funkar i Portugal och på Engelska. Louise (Louisa) och Caroline ( Carolina) ;)) Victor hade jag som killnamn i bakfickan. Lycka till!

Svar på tråden namn som fungerar på portugisiska/engelska/svenska