• Lola08

svullen stor pung på bebis

någon som vet vad det heter? Och om det gör ont? Kan man göra något åt det eller går det över av sig själv?

• Svar på tråden svullen stor pung på bebis
  • Keyser

Kan det inte vara bråck? Min äldsta son hade det och vad han sa så gjorde det inte ont. Det opererades när han var 6 år och då visade det sig att det var en kille till i hans förskoleklass som gjorde det.

• MalinilaM

Håller med Keyser, det låter som bråck! Min plutt har vattenbråck och det växer bort av sig självt. Men om det är tarm i bårcket så brukar det göra fruktansvärt ont för då drar det i bukhinnan!

• Jen80

Liam var lite svullen när han var mindre. Men det har gått bort av sig självt. Jag såg det inte själv, men när vi var på läkarkoll så sa läkaren att det var typ vattenbråck eller nåt sånt. Nä, nu blir jag superosäker, men det var vatten nånting ... Det har gått bort av sig själv iaf

• mludvigs

Om din lille ligger still på skötbordet kan du ta en ficklampa och lysa på pungen. Nära nära (testa mot din hand först). Lyser det bara rött om pungen så låter det som vattenbråck men om du ser mörka partier i pungen kan det vara vanligt bråck.
    På detta vis har läkarna hos oss lyst på min sons pung för att se så det bara är vatten i den.

• eaes

Hej min såg hade en kväll jätte stor pung och skrek jätte mycket hade jättont. Vi åkte till akuten med honom. det visade sig att han hade fått vätska pungen. Fick sendan äta penicilin i tio dagar sen var det över. Jag tycker du ska kolla upp det iallafall e detpung bråck så brukar man ju operera, kan vara farligt har jag hört om man inte gör något åt det testikeln kan vrida sig...

Svar på tråden svullen stor pung på bebis