• tyrckfel

Rutten smak från visdomstand!

Hej!
    Har haft en rutten/unken smak i munnen några dagar nu. Har nu sett att det kommer en vit vätska från en av visdomständerna. Efter lite googlande så har jag förstått att det är var. Riktigt äckligt! Har köpt hexident för att gurgla med. Men tror ni det hjälper eller är det tandläkare som gäller på en gång?
    Tänkte att man kan prova några dagar innan man bokar tid. Vill helst inte behöva ta bort tanden.

• Svar på tråden Rutten smak från visdomstand!
  • puss

Dom spolar bort det med en kanyl och kan lägga i infektionsjämmande medel

• tyrckfel

Så det hjälper inte att gurgla med hexident?

• minafinastebarn

Varför vill du inte ta bort den?
    Var betyder väl infektion? Du håller kanske rent med hexident, men tar inte bort det sjuka...?

• tyrckfel

Okej! Provar gurgla ett tag till annars ringer jag och bokar tid. Har du någon koll på vad det kostar?

• tyrckfel
    minafinastebarn skrev 2012-05-15 22:30:42 följande:
    Varför vill du inte ta bort den?

Var betyder väl infektion? Du håller kanske rent med hexident, men tar inte bort det sjuka...?

Har redan tagit bort 4 tänder.
  • tyrckfel

Har aldrig haft problem med att den gör ont eller så. Har ju inte ont nu heller. Infektion brukar väl innebära smärta?

• Momalicious

Kan ju vara nån bit mat som kommit ner mellan huden och tanden, spolar tandläkaren rent så löser det sig. Kostar nog inte många kronor att bara spola rent.

• tyrckfel

Var och spolade rent idag. Ingen som helst infektion var det! Fick med mig någon sorts spruta med saltlösning som jag kan använda själv. Nu smakar det inte illa längre, nu smakar det blod.
    Fick även en tid för undersökning få hon såg ett ev. hål, kul! Jag har aldrig haft något hål i tänderna och är livrädd för att laga!

Svar på tråden Rutten smak från visdomstand!