• Farfalla

Tips på badresa för 2åring utomlands?

Någon som har tips på ett bra ställe att åka till utomlands i sommar och gärna med lite badlandskap för vår dotter på 2år? :)

Och vet ni inte något med just badlandskap så gärna tips på trevliga ställen vart man kan hitta på lite roliga saker med dottern! =D 

Rasmus och Jolinas mamma..
  • Svar på tråden Tips på badresa för 2åring utomlands?
  • Pieceofcake

Hej!

Vi var på teneriffa nu i mars och det var toppen. Min  lillkille fyyllde tre precis innan vi åkte men det jag kan rekomendera där är att det är ju väldigt turistuppbyggt och det är kanske inte spännande då man reser utan barn men extremt smidigt då man reser med barn. Det är rent och snyggt, allt finns inom en radie av fem meter mm. Mycket barnvänligt och rekomenderas varmt!

Min son älskade att bada i poolen, vi hade även nära till havet. Sen finns det europas största vattenland på teneriffa också som heter siam park. Det älskade vi vuxna och min son. En riktig höjdare. Mycket andra aktiviteter finns också att göra som är väldigt barnvänliga.....

Vi åkte med apollo och bodde på sol sun beach. Perfekt!

• Farfalla

Ah tack! Det ska jag kika upp! 

Har åkt med Apollo förut, då utan barn med mig. Men är nöjd med dom :) 

Rasmus och Jolinas mamma.. <3
  • mia maria

Både Apollo, Fritidsresor o Ving har ju jättestora utbud av familjevänliga hotell i olika prisklasser!

FAMILY-hotell, Sunwing, SunGarden, SunFamily, Blue Village, Blue Star, Familjefynd osv.

Så det är bara in o leta på deras hemsidor o se vad som passar er bäst!

Side i Turkiet, Alcudia på Mallorca o Fig Tree Bay på Cypern brukar vara poppis bland barnfamiljer, samt även klassiker som Kreta o Rhodos.

Har ni funderat på vilket land ni helst vill åka till?

• Anne69

Min erfarenhet är att man faktiskt inte gör så mycket med en tvååring. Så jag tycker att du ska fokusera på att hitta ett bra hotell med bra bad och bra all inclusive. Samt där det är tyst på nätterna. Ta sen med en tjock packe med böcker för du kommer kunna läsa på kvällarna. Vi har varit på Fritidsresors blue Village och det har varit jättebra, men jag vet att också Ving har jättebra småbarnsrykte.

• mia maria
    Anne69 skrev 2012-05-18 10:01:59 följande:
    Min erfarenhet är att man faktiskt inte gör så mycket med en tvååring. Så jag tycker att du ska fokusera på att hitta ett bra hotell med bra bad och bra all inclusive. Samt där det är tyst på nätterna. Ta sen med en tjock packe med böcker för du kommer kunna läsa på kvällarna. Vi har varit på Fritidsresors blue Village och det har varit jättebra, men jag vet att också Ving har jättebra småbarnsrykte.
    Ne det kan jag ju faktiskt hålla med om..!
    För en 2-åring räcker det ju i princip med en barnpool och/eller en sandstrand.

Enligt min erfarenhet så är det ju först när barnen är lite äldre som de uppskattar vattenrutschkanor o div aktiviteter.
  • Ådi09

Vi var på Skiathos när sonen var 1 år och trivdes väldigt bra! Efter att ha varit där ett par gånger så tipsar jag om Megali Ammos i närheten av Skiathos stad. Mysiga hotell precis vid stranden, nära till bussar om man vill upptäcka ön med alla dess UNDERBARA stränder och gångavstånd in till "stan" på kvällen, då kan man strosa i vacker hamn, äta på taverna och kolla i små butiker.
    Dock finns inga Blue village eller Sunwinghotell, de flesta hotellen(i Megali ammos) har inte pool. Vi åkte med Apollo och bodde enkelt men med fantastiskt läge. Sonen stortrivdes och vi också Glad

Nu är han 3 år och vi ska i sommar för första gången åka till ett Blue village med Bamseklubb, barnpool och all inclusive(Gerani på Kreta) och jag hoppas att vi gillar det, annars finns ju alltid Skiathos kvar Flört

Svar på tråden Tips på badresa för 2åring utomlands?