när ska man köpa solglasögon till barnet?
När börja ni använd solglasögon på era bebisar? Min son är snart 2 månadet så funderar om man ska köpa det åt honom i sommar?
När börja ni använd solglasögon på era bebisar? Min son är snart 2 månadet så funderar om man ska köpa det åt honom i sommar?
När solen verkar bli irriterad i ögonen för dem. Är man 3 månader så har man ändå nget i solen att göra så det känns otroligt onödigt och obekvämt.
Oj, vid två månader ska bebisen inte vara i solen alls. Vi har inte använt solglasögon till vår 1,5-åring än. Vi försöker undvika solen så gott det går, och han har keps på när solen skiner.
Vet att de inte ska vara i solen men ljusadagar har ju sommaren ändå när de sitter i vagnen och bilen...
Vi använde solglasögon på vår bebis från det att han ville sitta upp i vagnen(ca 5 månader). Då var det vinter och solen skiner ju även då, och med kritvit snö på det blev det ju jätteljust. Även i bilen har han haft dem då och då, då sufletten inte räckt åt som skydd.
Från ett år ungefär har mina haft det, men inte varje gång vi är ute. Sonen på två har ett par men han tar oftast av dem ändå.
Bädda i liggdelen i stället med en kudde så bebisen halvligger. Då ser de ut och belastar inte ryggen.
Okej. :) jag brukar bara ha en kudde (sån som vi vuxna har när vi sover) bakom ryggen, då är rumpan kvar i botten så han kommer inte direkt högre upp. Utan bara överkroppen. Ja, du förstår säkert! :) jag tycker det funkar kanon. Men det funkar säkert på ditt sätt också. Tycker bara att liggdelen är så satans snygg på min vagn och vill inte heller kasta pengar i sjön. :P
Okej. Ja, det kanske beror på vilken vagn man har. Hur djup den är. En Emmaljunga nitro city.