Indragna bröstvårtor
Någon här som har erfarenhet av att amma med indragna bröstvårtor? Jag har begåvats med detta fenomen och är nu lite orolig för hur det kommer funka när jag får barn, kommer jag att kunna amma dem?
Någon här som har erfarenhet av att amma med indragna bröstvårtor? Jag har begåvats med detta fenomen och är nu lite orolig för hur det kommer funka när jag får barn, kommer jag att kunna amma dem?
Hur menar du då, med indragna?
Jag hade lite problem att amma nu när Milla kom. Jag har stor byst och mjuka bröstvårtor så det var svårt för henne, nästan omöjligt att få grepp om dem. Problemet löstes med hjälp av amningsnapp! De är inte så positiva till amningsnapp på BB eller BVC för det finns nackdelar med den också men för min del var det en jättebra övergång till fungerande amning.
Amningsnappen fungerar som en sugpropp och vaccumet drar fram bröstvårtan så den blir rätt formad. Efter ett tag blir den hårdare och lättare att få grepp om. Milla lärde sig få riktigt grepp efter en vecka och sen kunde jag slänga nappen.
Testa om du kan få din bröstvårta att bli knoppig genom att massera den. Hur dina bröst ser ut ska inte ha någon som helst påverkan om du kan amma eller inte. Det kommer säkert att gå bra!
Jag har ganska små och platta bröstvårtor så Agaton fick inget tag om dem. Även jag använde amningsnapp och då fungerade det utmärkt. Efter någon vecka började jag "öva" Agaton att äta utan amningsnappen och när han var ca 1 månad behövdes den inte alls längre. Inte för att mina bröstvårtor har förändrats märkbart, men Agaton blev bättre på att ta tag och slutade förvänta sig att hitta stora utstående bröstvårtor
Som sagt, brösten utseende ska inte spela någon roll. Det är underbart att inte använda amningsnappen längre, men utan den hade jag inte kunnat amma alls! Lycka till!
Jag läste att i puberteten brukar de draaa ut sånna bröstvårtor. AJ säger jag. Jag tycker du kan ta upp funderingen med din BM, annars brukar de hjälpa till på BB men varför vänta ända tills dess.
Min kompis hade det problemet och lyckades med hjälp av en amnings- eller bröstnapp amma bra.
Hej! Enligt alla böcker om graviditet och amning så står det att indragna bröstvårtor inte ska spela någon roll när det gäller amning..
SKITSNACK säger jag!!!
Jag har indragna bröstvårtor och min amning funkade inte alls..
Sonen fick inget tag överhuvudtaget varken vi fick hjälp eller ej..
Jag testade med en amningsnapp och det resulterade i såriga och variga bröstvårtor...
Inte det minsta kull.. Får hoppas att det går bättre med nästa barn..
Som alla andra skriver: AMNINGSNAPP....
Fungerar varge gång... Jag använde det på min första dotter. Vårtorna stack inte ut och hon kunde inte få tag om bröstet...
Vart får man tag på amningsnapp då?
Morfen:
Finns att köpa på apoteket! :)
Bra, så jag vet... Har indragna så man kanske kommer behöva det. :)
Jag fick min amningnapp redan på BB i och med att sonen hade svårt att få tag..
Men inte F*n hjälpte det.. Amningen krashade i allafall.. :(
Läser i en bok att "det inte är någon ide att försöka klämma eller dra i dem för att de ska stå ut."
" Kan man trycka ut dem eller om de står ut då man blir sexuellt upphetsad så kommer barnet att få tag i dem. I annat fall blir det svårt för barnet att få tag om dem med hela munnen."