• scrapparlotta

Recept som barnen kan fixa?

Jag vill ha väldigt enkla bak-recept som barnen kan fixa....nästan helt själva i alla fall. Får ju hjälpa dom med ugnen och så. Men annars, vad kan dom fixa? Dom är 6 och 8 år gamla. Jag själv är jättedålig på att baka, så därför ber jag er om tips. Inte muffins, det är det vi brukar baka när vi bakar. Nu vill dom göra nåt annat.....

• Svar på tråden Recept som barnen kan fixa?
  • dec2010

Tänker på den där boken man hade när man var liten. Såg den för ett tag sen. Ska se omjag hittar länk.

• JessicaochMarkus

Chokladbollar

Kärleksmums

Hallongrottor, både lätt, snabbt och gott.

Säg till om du vill ha recept.      

• mion

Finns ju en Prinsess bok   där det finns många enkla recept kommer bara inte ihåg vad den heter

• scrapparlotta
    dec2010 skrev 2012-05-16 22:02:23 följande:
    hm. Måste vara min telefon som är knäpp. Testar via datorn med.

www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9155226...

Boken heter: Vi bakar och lagar mat, recept som alla kan klara - Bisse Grenert

Det är en bok för 6-9 åringar. 

Jaa, den boken kommer jag ihåg från att jag var liten, den hade ju jag Tyvärr här väl den kommit bort i alla flyttar vi gjort. Men den skulle man kanske köpa. Tack

Tack till er andra åxå, bra tips. Chokladbollar är sånt vi brukar göra med, men dock aldrig äta upp...inget vi tycker om här.   
  • dec2010

Varsågod! Efter många försök så gick det tillslut. 

Fanns ännu billigare på ullared när vi var där sist. Men vi kände att det dröjer lite väl länge tills sonen kan börja baka (han är bara 1.5). 

Om inte annat borde man ha den som nostalgi! :)     

• Coruscant

I den åldern borde de klara det mesta?! Min treåring kan göra muffins och pannkakor med "bild-recept", han får dock inte sköta ugnen ensam Köp en bakbok eller kokbok för barn!

• roffe

Smulpaj :) Det kan man variera med blåbär, äpple, aprikos eller vad man nu gillar =)

Kan man servera med vaniljsås eller glass. =) 

Svar på tråden Recept som barnen kan fixa?