• ÖnskaTroHoppas

Biverkningarna av Ovitrelle blir värre...

Tog Ovitrelle i fredags, mao 5 dgr sedan. Tycker bara att biverkningarna blir värre för varje dag...illamående (!), rejäl "mensvärk", trött, irriterande etc...borde det inte vara tvärtom, att biverkningarma blir mindre för varje dag efter sprutan? Hur många dagar mådde ni dåligt? Alla 10 dgr innan det ska gå ut ur kroppen? Isf har jag lååånga dgr framför mix...

• Svar på tråden Biverkningarna av Ovitrelle blir värre...
  • moii

Behöver ju inte vara biverkningar av ovitrelle utan kan ju vara tex av de andra preparaten du tog innan och av ÄP och ET om du gjort sådana? Jag hade "mensvärk" till jag plussade och även efter det

• Jennie1987

Jag har tagit Ovitrelle tre gånger nu, i kombination med dubbelkur Pergotime.

De första två omgångarna mådde jag riktigt dåligt av Ovitrellen! Jag trodde verkligen att jag var gravid, för jag hade massa symtom som pekade på det. Men mensen kom, båda gångerna 16 dagar efter sprutan.

Nu är det 13 dagar sen jag tog den tredje sprutan, och jag har inte känt nånting! Jag väntade mig såklart att få en hel massa symtom även denna gången, så lite förvånad är jag ju.

Det jag kan säga om mig själv är att jag hade som värst symtom 10-12 dagar efter sprutan, och tyckte också att det var märkligt, då den ska vara ute ur kroppen efter ca 10 dagar. Men jag vet inte vad det beror på?
    Och denna gången verkar ju kroppen vara "van", eftersom den inte verkar reagera alls. Skumt det där.

Hoppas att biverkningarna berodde på graviditet i ditt fall! :)
    Jag väntar mig en mens nu till helgen, om det blir 16 dagar efter Ovitrelle igen.              

• curry

Hmmm kanske dum fråga men tar vi ovitrelle i samband med ivf eller? För jag har bett om ovitrelle men får bara svaret att man bara får det när man gör ivf, fattar inte riktigt varför?

• moii

Ovitrelle är ägglossningsspruta som gör att äggen släpper.

• curry

Ja det vet jag ju, men jag skulle vilja ta sprutan fastän jag ej gör ivf än, men dom vill inte skriva ut den till mig. Varför?
    Om jag gör VUL innan så man ser när jag bör ta den..

• moii

Har du inte ägglossning? Varför skulle de skriva ut den utan att du genomgår behandling? Du vet ju inte hur exakt man måste beräkna tiden för äggplock osv efter man tagit sprutan osv, det vet de.

• curry

För att jag ej har ÄL, och när jag tar pergotime får jag cystor, och då får jag för mig att det är ett ägg som växer sig större och större för att det aldrig släpper. Så då skulle väl ovitrille hjälpa så att ägget verkligen släpper och inte bildas till en cysta?

Tar alla ni ovitrelle nu när ni genomgår ivf?

• moii

Man får en ovitrelledpruta för att den simulerade ägglossningscykeln ska släppa äggen när Det är dags för äggplock, men det kan ju bildas cystor även för oss, jag hade en sist som de tog hål på när de plockade äggen.

• curry

Va bra, då fick jag iaf svar på det. Har vart orolig att de inte kan göra äggplock om jag får cystor.
    Lycka till till er alla och hoppas det blir nåt!!

Svar på tråden Biverkningarna av Ovitrelle blir värre...