HPV-Vaccinera era barn
Kommentera gärna era svar.
Kommentera gärna era svar.
Min dotter är vaccinerad och det gjordes på vårt önskemål. Jag är opererad för cancer och kan jag skydda min dotter från det så känns det självklart.
Mina tonåringar får inte vaccinationen De vill heller inte ha den Vi har valt att inte bara läsa på tillverkarens hemsida
Nej mina döttrar får den inte. Känns inte motiverat i dagens läge. För lite skydd helt enkelt och för mycket skrivirier om vacciner för nära det att det släpptes i Sverige. Och nej jag är ingen vaccinmotståndare men här drar jag öronen åt mig.
Nej,
Jag kommer inte att göra det när det blir aktuellt. Såvidare läkemedelsföretagen har presenterat en väl evidensbaserad forskning kring vaccinet och dess eventuell biverkningar.
Har en nära vän som är skolsköterska och har även varit i U-länder etc och arbetat med vaccination. Hon arbetar även med vaccinationsfrågor på socialstyrelsen som konsult.
Hon har tre tonårsdöttrar och har avrått dem från vaccination just på grund av att det inte finns forskning med relevans.
Just nu ligger läkemedelsföretagen på oöppnade paket som snart gå ut och därav driven i skolor etc. Men, det är valfritt och väljer man att vaccinera så hoppas jag att man samlar fakta, läser på och tar ställning därefter.
Dessutom känner jag personligen att den bittra eftersmaken på svininfluensavaccinet inte gör saken bättre. Lika dålig evidensbaserad forskning där och nu utkristalliseras alla biverkningarna som faktiskt är av allvarlig art.
Har inga barn i den åldern men jag vet inte hur jag hade gjort om jag hade haft. Jag hade nog velat läsa den kliniska studien som gjordes på Gardasil först och sen sätta mig in ordentligt i eventuella bevisade biverkningar, innan jag hade tagit ett beslut.
Tack för alla era svar. Själv är jag oxå osäker. Jag har en 14 åring som har fått kallelse, men jag är inte riktigt säker. Som någon skrev innan så sviterna från svininf. vaccinet sitter ju i. (ett vaccin som jag var helt emot från första början). Men men...jag får fundera vidare.
Någon mer som vet om de ska ge eller inte..nyfiken :)
Tack för ditt svar Sixxty.
Nej, mina döttrar kommer inte att vaccineras-jag har pratat med 14-åringen om varför jag inte låter henne göra det, men att valet är hennes när hon blir myndig..