• Anonym (*^*)

reaktion på kanel?

Nu direkt vid frukost så upptäckte jag att min son blivit rödflammig på bröstkorgen ner under armarna och på ryggen.

Har inte märkt detta förut och han brukar äta kanel på dagis men då har de ju tröja på sig varav man inte ser det...

• Svar på tråden reaktion på kanel?
  • Anonym (*^*)

Undrar hur vida ni tror att detta kan vara någon form av allergisk reaktion eller ej?

• Anonym (*^*)

Ingen?

• Anonym (Möjligt)

Fullt möjligt att han är allergisk mot kanel. Det var jag som barn. Fick bara i undantagsfall äta kanelbullar. Nu går det bra däremot. Men det kan ju vara nåt annat tillfälligt också. Har det lagt sig nu då eller?

• Anonym (*^*)
    Anonym (Möjligt) skrev 2012-05-17 17:19:16 följande:
    Fullt möjligt att han är allergisk mot kanel. Det var jag som barn. Fick bara i undantagsfall äta kanelbullar. Nu går det bra däremot. Men det kan ju vara nåt annat tillfälligt också. Har det lagt sig nu då eller?
    Uppkom i samband med när vi åt och försvann några timmar senare... blev väll sakta och sakta bättre...
  • Dr Mupp

Reaktioner mot kanel är vanligt, det är inte en allergi utan en överkänslighet. Man behöver inte undvika kanel om man inte måste. Oftast går det bra med kanel i tex bullar, men inte på gröt.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (*^*)
    Dr Mupp skrev 2012-05-20 17:17:13 följande:
    Reaktioner mot kanel är vanligt, det är inte en allergi utan en överkänslighet. Man behöver inte undvika kanel om man inte måste. Oftast går det bra med kanel i tex bullar, men inte på gröt.
    ok bra att veta ^^...
    De äter ju kanel på dagis till frukosten och då har inte vi/de märkt något men å andra sidan så blev han ju rödflammig på rygg och bröstkorg vilket man inte ser när han har tröja på sig och då är det ju inte konstigt om dagis inte märkt något... ska be dem hålla koll de närmaste dagarna...
Svar på tråden reaktion på kanel?