• stylist

Svettas så jag vill inte gå till folk utan svart...

Hej!

Jag är en person som svettas EXTREMT EXTREMT mycket under armarna!
    Jag lider verkligen med detta och kan aldrig göra mig fin med fina blåa kläder eller så, utan det måste nääästan alltid vara svart så det inte syns att jag svettas.
    Ibland kan jag ha färgade kläder men det är INTE ofta..
    Jag måste alltid kolla på vad jag köper för kläder, hittar jag någon fin rosa  tröja så nej det går inte, då måste jag kolla först om den finns i svart :(

Nu var jag för några dagar sen på ett bröllop och ville vara fin! men då var jag tvungen att ha en svart jacka över min klänning för att det inte  skulle synas...

Jag har använt den "absolut  torr" ett tag nu och den har funkat lite från och till men nu hjälper den inte så mycket längre och det börjar skrämma mig, för utan den då vill jag inte gå till skolan mm...

Jag vågar inte krama folk så mycket för jag är livrädd att dem märker det. :(

Har ni något som verkligen hjälper bara något så är jag evigt tacksam! Det betyder mycket för varje svar!
    MVH 

• Svar på tråden Svettas så jag vill inte gå till folk utan svart...
  • stylist
    U never saw me skrev 2012-05-17 10:28:46 följande:
    Man kan få botox för att få hjälp med svettningar. Kontakta läkaren.
    Aa, men många säger att det inte alls är bra för kroppen så jag vet inte :/ försöker hitta så mycket annat som möjligt innan som man kan testa :) 
  • Lovelo

Man kan operera bort svettkörtlarna under armarna. Inget större ingrepp och verkar ganska vanligt. Min kompis fick det gjort när vi var i tonåren men hennes problem verkade inte lika stort som ditt. Ring din vårdcentral och be att få prata med någon om det!!

• Mammat3

Usch jag lider med dej har haft samma problem men som har blivit bättre men jag känner igen mig i att man alltid har svart på sig och det har jag fortfarande ifall man börjar igen :/ men jag ska ge dej några tips som har funkat okej på mig.

Fortsätt med absolut torr om det går ( jag kunde inte använda det fick brännmärken) komplettera med en deo som heter rexona maximum protection den ska tas på kvällen och sitta i hela natten men jag brukar ta både morgon och kväll. Den är i kräm så var försiktig med kläderna om du testar den.

Ha inte för åtsittande kläder för det gör att man svettas mera.

När du ska iväg på nått speciellt se till att inte vara helt ny rakad under armarna (om du rakar dej förstås) för då svettas man mer eller iallafall jag gjorde det. Jag brukar alltid tvätta av mig en extra gång under armarna med för att vara säker på att det var rent.

Nått fenomen som jag kan tänka mej att många som svettas mycket gör är att trycka in armarna mot kroppen för att dölja svetten (jag gjorde så) är inte bra att göra då man svettas ännu mer. Så försök att använda armarna som normalt.

Vet inte om det var till mycket hjälp men hoppas det finns nått tips som kan hjälpa lite. Vet så väl om hur det känns och jag bävar inför sommaren då jag på arbetet har en knallröd t-shirt som jag är rätt så säker på st jag kommer svettas ner. Brukar bara använda linnen då det blir lite mer fri luft i armhålorna ;)

Ursäkta stavfel skriver från mobilen

• stylist
    Lovelo skrev 2012-05-17 11:07:08 följande:
    Man kan operera bort svettkörtlarna under armarna. Inget större ingrepp och verkar ganska vanligt. Min kompis fick det gjort när vi var i tonåren men hennes problem verkade inte lika stort som ditt. Ring din vårdcentral och be att få prata med någon om det!!
    Aa min mamma har tydligen pratat med dem och det den personen svarade var ungefär såhär " aa men hon är i tonåren då svettas alla"

aaaa jo tjena! jag känner ingen annan som har detta problemet och många i tonåren som har jätte fina kläder och jag blir så ledsen pga  det :(

Så ingen hjälp där inte..... 
  • Urpan

Lider så med dig! Har haft exakt samma problem.

Kunde inte ha vilka färger som helst, absolut inga tighta tröjor....

Har provat absolut torr, men den funkade inte. Har provat massa olika deo, utan resultat.

Sen provade jag "Garnier Deodorant Mineral 48hr ultra dry" Och den fungerade på mig!!!

• stylist
    Mammat3 skrev 2012-05-17 11:09:20 följande:
    Usch jag lider med dej har haft samma problem men som har blivit bättre men jag känner igen mig i att man alltid har svart på sig och det har jag fortfarande ifall man börjar igen :/ men jag ska ge dej några tips som har funkat okej på mig.

Fortsätt med absolut torr om det går ( jag kunde inte använda det fick brännmärken) komplettera med en deo som heter rexona maximum protection den ska tas på kvällen och sitta i hela natten men jag brukar ta både morgon och kväll. Den är i kräm så var försiktig med kläderna om du testar den.

Ha inte för åtsittande kläder för det gör att man svettas mera.

När du ska iväg på nått speciellt se till att inte vara helt ny rakad under armarna (om du rakar dej förstås) för då svettas man mer eller iallafall jag gjorde det. Jag brukar alltid tvätta av mig en extra gång under armarna med för att vara säker på att det var rent.

Nått fenomen som jag kan tänka mej att många som svettas mycket gör är att trycka in armarna mot kroppen för att dölja svetten (jag gjorde så) är inte bra att göra då man svettas ännu mer. Så försök att använda armarna som normalt.

Vet inte om det var till mycket hjälp men hoppas det finns nått tips som kan hjälpa lite. Vet så väl om hur det känns och jag bävar inför sommaren då jag på arbetet har en knallröd t-shirt som jag är rätt så säker på st jag kommer svettas ner. Brukar bara använda linnen då det blir lite mer fri luft i armhålorna ;)

Ursäkta stavfel skriver från mobilen
    Tack! det betyder mycket att du lägger tid att skriva så mycket till mig! aa jag kan inte duscha hos folk för är rädd att jag börjar svettas då och jag kan aldrig låna en tröja av en kompis eller så :( 

Jag använder alltid linne varje dag men jag måste ha en svart tröja över den...

Jag får ingen hjälp vi pratade med dem på vårdcentralen då sa hon bara " men hon är i tonåren då svettas alla mycket" 

ren bullshit :( 
    Så det va det enda hon hade att säga till mig :( 
  • stylist
    Urpan skrev 2012-05-17 11:14:00 följande:

Har provat absolut torr, men den funkade inte. Har provat massa olika deo, utan resultat.

Sen provade jag "Garnier Deodorant Mineral 48hr ultra dry" Och den fungerade på mig!!!
    Då måste jag verkligen testa den ! är det någon sån som svider? något man måste tänka på innan man applicerar den på kroppen ? tack :) 
  • stylist
    Urpan skrev 2012-05-17 11:14:00 följande:

nu kollade jag vilken det var.... Den har jag redan provat och den funkade inte på mig:( 
  • Lacey

Jag har samma problem. Dock svettas jag på rygg, mage, under byst, händer och fötter också.

Det enda som fungerar för mig är botox. Den behandlingen är fantastisk och jag kommer fortsätta med det.

Svar på tråden Svettas så jag vill inte gå till folk utan svart...