• Kakans

Snälla ge mig tips på Desserter/Efterrätter!!!

Hej!

I övermorgon fyller jag & min mormor och min kusin ska även firas då.
    Nu har jag fått i uppgift att stå för desserten/efterrätten.
    Problemet är bara att jag inte vet vad jag ska bjuda på!

Snälla hjälp mig!! Ge mig era ALLRA godaste och smaskigaste recept NUUU!!

Tack på förhand!! :P

• Svar på tråden Snälla ge mig tips på Desserter/Efterrätter!!!
  • Ginny

Vit chokladparfait är väldigt gott, med varm chokladsås till, mums!
    Daimglasstårta är ett annat tips (typ frozen cheesecake utan digestivekrosset).

Planerar du varm eller kall dessert?

• ascorbinsyra

Något med choklad? Här har du ett recept på jättegod Chokladfondant annars:

Det är svårt att ge någon exakt tid i ugnen eftersom alla ugnar är olika. Men när ytan på fondanten rundas av och blir matt har kanterna börjat stelna. Vill du som jag att fondanten till största del ska vara krämig ska du ta ut den då – annars väntar du någon minut till, då blir den mer stadig. Inget är fel, fondanten blir god hur som helst!

1. Finhacka chokladen. Smält smöret i en kastrull och tillsätt chokladen. Lyft bort kastrullen från plattan och rör tills chokladen smält.

2. Vispa äggulor, ägg och socker pösigt. Rör ner chokladblandningen och häll upp i 4 formar eller ugnsfasta glas som rymmer 0.75-1 dl. Tillaga direkt eller plasta in och förvara i kylen under dagen/natten. Se bara till att ta ut dem en stund innan de ska in i ugnen.

3. Inför servering: Sätt ugnen på 200 grader. Ställ in formarna på galler i mitten av ugnen när den är varm och baka i 6 minuter för riktigt krämig konsistens – eller 10 minuter för en mer stadig variant. Servera med vaniljglass och färska bär.

Ingredienser

100 gram smör

150 gram mörk choklad, gärna 70%

2 st äggula(or)

1 st ägg

0,5 dl strösocker

Servera med:

färska bär

vaniljglass

• Solaika

After eight-kladdkaka med grädde. Slår alla desserter med hästlängder Googla så borde du få upp receptet. Det är enkelt o tokgott!

• Solaika

Annat som är jättegott om du kan göra iordning på plats är konserverade päronhalvor med after eight över som du ställer i ugnen i typ 5-7 minuter o serverar med vaniljglass. Sånt kan man äta ihjäl sig på

• Callan

Denna är underbar om man gillar choklad!
    http://www.tasteline.com/Recept/Chokladfudgetarta

Kladdkak med fudge ovanpå.
    Jag gör den med hallonsmak på 70% choklad (fudgen alltså) och med en hallonsås under kakbiten på tallriken.
    Lite lättvispad grädde till är inte heller fel, men hallonsmaken är det som verkligen är toppen! 

• Kakans

Vilka härliga tips!!! Jag vart dock så stressad att jag kunde inte vänta på tips utan gjorde helt enkelt en "glömingettårta"! Den ser riktigt härlig ut så nu ska jag iväg på Seans med familjen och sedan blir det hem och göra fyllningen och sen direkt på kalas!! :))

Tack alla snälla rara där ute!! 

Svar på tråden Snälla ge mig tips på Desserter/Efterrätter!!!