• Anonym (Sonja)

Fler med komplikationer efter bröstförminskning, alt annan op.

Finns det någon mer där ute med komplikationer efter bröstförminskning? Så som djup infektion, nekrotiskt sår, andra sår som varar och bröst som inte läker?

Sökt som en galning på nätet och plastikforum men hittar än ingen.

El någon som gjort annan typ av op med ungefär samma komplikation? Alltså djup infektion, nekros och varande sår?

• Svar på tråden Fler med komplikationer efter bröstförminskning, alt annan op.
  • Anonym (lina)

Jag har själv gjort bröstförminskning, fick enbart ett lindrigt litet varande sår precis där det är som ett T. Kan tipsa om att du söker efter sidan breasthealthonline.org . Där finns forumdelar som bara handlar om bröstförminskning, och jag är hundra på att jag sett rubriker om necrosis där. Vill du berätta vad som hänt? Låter jättejobbigt.

• Anonym (Sonja)

Åkte på en djup infektion ca en vecka efter op.  Tyvärr har jag blivit blivit fel rådd och det gick längre än vad det eg borde ha gått och blev till sist inskickad av en ssk på min lokala våc. (Kliniken jag opererades på tyckte inte det var någon fara...inget o göra förutom fortsätta antibiotikan jag redan ätit i en vecka utan att d blivit bättre snarare sämre...)
    Ledde till sjukhusvistelse på lite mer än en vecka. akut inlag o intravenös antibiotika och dränage och massor.

Nu sitter jag med nekrotiskt sår och varigt sår där under vid t-korset, samt två öppningar i själva där dom skurit, för bröstet ej läkt....

det andra är super fint o läkt jätte bra...men oroar mig för mitt "sjuka"..suck.

tack ska genast kolla in den sidan!

• Anonym (lina)

Men usch vad jobbigt och otäckt, lider med dig. Jag tyckte mitt lilla sår var läskigt, men det tog några veckor innan det försvann utan större åtgärd. Jag fick senare göra ett litet ingrepp gratis där de snyggade till det som läkt fult. De borde rimligen kunna ge mer hjälp och stöd från plastikklinikens sida tycker man! Säger dom att det ska läka ut av sig själv?

Den där sidan är jättebra även om den är på engelska. Jag skrev själv några frågor i deras forum när jag oroade mig och undrade över detaljer. Finns massor av erfarenhet där eftersom så många gjort samma operation. Finns en "main board" och en "uk board", båda är bra.

• Anonym (Sonja)

Hej, ja dom bara väntar och väntar. Och det blir bara värre och värre.  Och idag tog dom bort lite av nekrosen.

Börjar bli tokig på att vänta. Varje dag går i slowmotion och detta är det enda jag kan tänka på

• Anonym (lina)
    Anonym (Sonja) skrev 2012-05-18 15:05:21 följande:
    Hej, ja dom bara väntar och väntar. Och det blir bara värre och värre.  Och idag tog dom bort lite av nekrosen.

Börjar bli tokig på att vänta. Varje dag går i slowmotion och detta är det enda jag kan tänka på
    Konstigt att det inte går att göra något mer :( Men hoppas du lyckats hitta mer info och någon fler med samma tråkiga erfarenhet.
  • Anonym (Sonja)

Igår blev jag opererad, då tog dom bort all nekros som hade blivit värre, så nu har jag en djup sårhåla istället...

Blivit medlem i plastikoperationsforumet, och där hittade jag faktiskt en person som genomgått lite liknansde och vi kunde byta lite erfarenheter och det är guld!

Svar på tråden Fler med komplikationer efter bröstförminskning, alt annan op.