Landstinget gävleborg, kvinnokliniken!
det värsta jag var varit med om, någon annan med erfarenheter?
I september 2011 hade jag tid på kvinnokliniken i gävle och fick veta att jag har PCO och så bestämde vi att vi skulle starta utredning och behandling. Min gyn läkare lovade att vi skulle få komma tillbaka senast innan jul för spolning och för att få börja med stimulerande hormoner(pergotime), vi lämnade in sperma prov i början av november också.
Jul och nyår gick och nästan hela januari innan jag ringde upp dem och frågade om de glömt bort oss? :/ fick ett surt svar att nej ni står på listan och senast februari får ni komma hit, feb gick mars kom och nu började jag bli riktigt sur när de lovar och lovar och inte meddelar att det blir senare, jag ringde igen i början av mars och då var hon i telefonen om möjligt ännu mer irriterad än de andra gångerna och snäser åt mig att vi står på listan och när det är vår tur kommer de att kalla oss.
Vi fick tillslut tid den 12 april 2012, men när jag kom dit så hade de inte gjort i ordning för någon spolning vilket min gyn påpekat att nästa gång ni blir kallade ska du äta antibiotika två dagar innan så att vi kan göra en spolning. jag hade gjort det och ätit de där tabletterna och tagit värktabletter en timme innan så de skulle börja verka. Kommer dit och då har dem inte ens gjort ordning för någon spolning utan hon trodde att jag skulle vänta åtta månader på att få komma tillbaka och sedan betala 300 kronor för att konstatera att jag har pco igen och hur vi ska gå vidare, alltså inte göra något!
De fixade det fick dock vänta där i en timme till innan de gjort klart allt inför spolningen, den gjordes det gick bra. Mensen kom två veckor efter spontant och vi började med pergo på dag fem. Ringde mensens första dag för att boka VUL och människan jag pratade med visste inte ens om man skulle räkna dagarna från mensens första dag eller från sista dagen man tagit pergo, så jag sa att du får kolla upp det och ringa upp mig på en gång eftersom att jag har lektion på förmiddagen och kommer inte kunna svara. 40 min gick och hon hade inte ringt upp, ringde runt och kom inte fram till människan jag pratat med från början, kom tillslut till avdelningen och igenom dem så ringde hon upp 3 min efter, skit sur var hon eftersom hon hade telesamtal var tredje minut, men jag var ju först och det är ju inte mitt fel att hon inte har någon kunskap och koll.
Nu var jag på vul igår(onsdags) Det var bara på dag 12 så de hade inte vuxit till sig tillräckligt och vi skulle göra ett till VUL imorgon(fredag) eftersomn det skulle bli för långt att vänta tills måndag. Jag frågade om vi skulle boka det direkt och de sa nej vi ringer dig under dagen. Inget samtal kom, de har glömt mig! idag är det söndag och går inte att komma fram och ska ringa imorgon och hoppas de fixar det endå imorgon.
Jag har aldrig i mitt liv blivit så dåligt bemött någon gång, någon annan som har erfarenhet? Vi funderar på att byta till privat men det verkar inte finnas någon i gävle någon som vet vart den nämsta är?
Krams!