• Cecilia80

Vad önska till 4-åring

Vår dotters 4års dag närmar sig o nu frågar alla vad hon önskar sig.

Hon tycker det är jobbigt o säger bara att de tjatar...

Hur ska vi hälpa henne? Vad kan vi önska? Hon gillar Bamse, Pippi, Hästar o (till min stora fasa) Hello Kitty. Upplevelser tycker jag är bra men jag vet att nära o kära vill ha något mer konkret. Samtidigt är det enligt mig sunt att hon inte bara vill ha en massa grejer, för henne är kalaset det viktigaste inte vad hon får i present.   

• Svar på tråden Vad önska till 4-åring
  • Lena

Dottern vill ha en cykel, klisterörhängen, diadem, hårspännen, tatueringar, klistermärken, målarböcker, lego mm

• Cecilia80

Tack för tipsen. Det är så svårt när det redan finns så mycket här hemma.

Nån som gett något som varit riktigt uppskattat? Stort som smått.

• gravid

Min son fyller snart 4 år.
    Till honom har vi köpt:
    Barnyatzy (blixten men vet att det finns i hello Kitty)
    Ett spel.
    En DVD med hans favvoprogramm.

Ska köpa något mer men vet inte vad..

• MajaVira

sparkcykel
    lego
    hoppboll (sån man sitter och studsar på)
    spelkulor
    fia med knuff
    domino-spel

• Jeda

Min blivande 4-åring har önskat sig såpbubblor, hopprep, Ken  (barbie), vattenkanna, bilmatta och  rockring :)

Böcker och lego brukar vara poppis. Vill man så finns det ju dessutom det nya friends legot som är riktat till kreativa barn. Men även leksaker som är anpassade för utelek nu till sommaren. Fönsterfärg vet jag var populärt för något år sen.

Pärlor i olika former med tillhörande gummiband eller vanliga hamapärlor med pärlplattor? Finns både med bamse, pippi och toy story.

Livet är en dans på rosor, men även den vackrast rosen har törnen
  • Rainbow Dash

Sällskapsspel ska vår fyraåring få. Det är kul även för vuxna tycker jag. De klarar en hel del även om de rekommenderas från 6, man ska inte stirra sig blind på åldersmärkningen. Sen uteleksaker som hopprep, gatukritor, badmintonracket eller liknande kan vara kul även om de är lite krångligt.

Målarböcker, pysselböcker och klistermärken går åt som smör i solen här och finns med alla de olika karaktärerna hon gillar.

• Cecilia80

Tack för alla bra tips! Ska definitvt önska fler utesaker, det är vi dåliga på att köpa själva. Jag gillar att pyssla så sånt köper jag ofta på mig. Stirrar mig lätt blind på sånt vi har o som hon tycker är kul så det är perfekt med nya idéer.

• vetvadjagvill

Vid den här årstiden kollar jag alltid utesaker oavsett ålder. Annars gillar de ju göra nästan allt.

• Pyttismamman

Böcker har dottern alltid blivit glad för att få, tex Castor, Halvan, Alfons. Sen gillar hon att spela fotboll, mjuktennis mm så sådan saker kan ju också funka.
    Hon fyller 4 i september och högst på hennes önskelista står nu en  jordglob... knasiga unge :)

• Nape

Vi brukar också köpa utesaker den här årstiden. En drake, boll, sandlådegrejer, uppblåsbara badleksaker..

Min son är fyra och han gillar play dough, Kalle Kunskap-spel, pussel..

• vetvadjagvill
    Cecilia80 skrev 2012-05-19 07:50:30 följande:
    En jordglob är kul! Det har vi en o den är uppskattad.

finns som puzzel också.. de är kul.

Finns runda hello kitty puzzel  ochskå. Bitarna är numrerade så de är inge svåra.
    Nape skrev 2012-05-19 07:54:43 följande:
    Vi brukar också köpa utesaker den här årstiden. En drake, boll, sandlådegrejer, uppblåsbara badleksaker..

Min son är fyra och han gillar play dough, Kalle Kunskap-spel, pussel..
    Tigerfötter som man kan gå köte vi får några veckor sedan, dem lekte barnen med när jag hämtade min 4åring från kalset...  köpte ett par hem också som de leker med.

hopprep, rockring, uteboll, gaturkritor etc...   

Svar på tråden Vad önska till 4-åring