• Turboplingen

Varsit kalas?

Mina barn fyller år med 1 månad imellan. Sonen blir 2 den 2 augusti och dotter 5 den 2 september. Förra året hade vi gemensamt kalas för dom X2 då mannens släkt och många vänner bor i annan kommun och min släkt och andra vänner bor på annat håll.

Nu undrar jag ska man ha gemensamt iår igen? Tänkte att dottern skulle få ha ett kalas till sen där hennes dagiskompisar får komma.. Nu har vi också flyttat så vi bor mellan våra släktingar då kanske man kan slippa att ha 2 gemensamma? Enda positiva är ju att hos svärföräldrarna har de trädgård och pool mm så slipper man vara inne.. Blev lite svamligt nu men sitter på bussen och skriver..

Hur har ni andra gjort? Tips?
    Det är runt 30-40 min avstånd till oss från båda släktingarna

Nova 070902, Hemi 100802, vartlivitext.blogspot.com/
  • Svar på tråden Varsit kalas?
  • Dixie

Jag har 3 barn som fyller år på sommare, och vi har alltid ett gemensamt släktkalas, sen har de stora ( 5 och 7 år) vars ett barnkalas.

• Hannajo

Min syster har tre barn som fyller i maj och vi har alltid haft tre släktkalas för dem (och när de var mindre hade de barnkalas också). Men då bor nästan alla släktingar nära och vi tar varje chans att få umgås

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Dixie
    Hannajo skrev 2012-05-18 07:50:06 följande:
    Min syster har tre barn som fyller i maj och vi har alltid haft tre släktkalas för dem (och när de var mindre hade de barnkalas också). Men då bor nästan alla släktingar nära och vi tar varje chans att få umgås  

Fast då har ni väl inte gjort annat än gått på kalas. hela majmånad?
  • Krila

Min bästa vän har två döttrar med där den yngsta fyller 1 år 4 januari och den äldsta fyller 4 år 6 januari. Alltså 2 dagars mellanrum. Dom kommer ha gemensamt släktkalas och varsitt barnkalas (för den yngsta först om några år)

• Hannajo
    Dixie skrev 2012-05-18 07:52:46 följande:

Fast då har ni väl inte gjort annat än gått på kalas. hela majmånad?

Det blir ju rätt tätt... Men jag har två barn, tre bonusbarn, tre syskon med respektive, 8 syskonbarn och 8 syskonbarnbarn, så vi träffas rätt ofta annars också...
Svar på tråden Varsit kalas?