• Sandy0623

Ansiktsförlamning

Hej
    Har sedan en veckas tid dragits med en än sålänge odiagnostiserad högersidig ansiktstförlamning. Stroke och borrelia är dock testat för och avskrivet.
    Jag har ätit kortision i en vecka men utan synlig/känn bar effekt. Å nu de senaste dagarna har jag även fått ont på den förlamade sidan, så ont att jag inte kan ligga på den sidan utan att få sån smärta att jag vill kräkas.
    Jag ska till örnläkaren på måndag och hoppas då få en diagnos och svar på frågor. Men jag tänkte hör här om det finns någon / några som haft detta och kan ge mig lite råd tips stöd ? Blir tokig när det gör så ont och när ögat strular å rinner svider så mycket att knappt vågar köra bil med min 15 månders :( Tacksam för svar !

• Svar på tråden Ansiktsförlamning
  • napoleonissa

Min sons pappa fick en halvsidig ansiktsförlamning. Det va en nerv som hade blivit inflammerad. Och den nerven va den som förgrenade sig ut i resten av ansiktet. doktorn sa att det kunde orsakas utav att han åkt hoj i kallt väder med öppet visir. Så ansiktet hade på nåt sätt blivit nerkylt. Och sen inflammerat. Han hade oxå väldigt ont men det gick sakta över efter några veckor.

• Sandy0623

Ok ! Tack för svaret :) Sjukt jobbigt är det men det är väl bara att härd ut :(

• Blåsippan84

Använder du fuktkammare( urglas) på natten? Kan man ha på dagen också men man kanske ej vill gå ut med det. Beror ju på hur mkt problem man har.

Svar på tråden Ansiktsförlamning