• ljuvliga

Tradera. Maxbud är det som autobud??

Ni som kan tradera. Är maxbud och autobud samma sak?
    Vi säger att det är kort tid kvar på en auktion och det är många som lägger bud. O jag har angett ett maxbud. Läggs mina bud automatiskt så fort någon lägger över?

• Svar på tråden Tradera. Maxbud är det som autobud??
  • ljuvliga

Okej tack för svar :)
    Men om jag har autobud och en annan också har det. Kommer våra bud att läggas över varann tills aktionen är över?
    Är helt ny på tradera ;)

• cloudberry79
    ljuvliga skrev 2012-05-18 10:36:34 följande:
    Okej tack för svar :)
    Men om jag har autobud och en annan också har det. Kommer våra bud att läggas över varann tills aktionen är över?
    Är helt ny på tradera ;)
    Ja, så länge ingen av er kommer till sitt maxbud. Har ni lagt exakt samma maxbud vinner den som la det först.
    Sur, grinig och på smällen.
  • ljuvliga

tack för svaren!

en följdfråga. Tex om någon har lagt ett maxbud på 50 kr. Och jag lägger 70 som maxbud. Vad kommer det stå i aktionen då? Kommer det automatiskt gå upp till 70 kr? eller kommer det stå tex 55 kr?

Kan jag öka mitt maxbud om jag vill?

• cloudberry79
    ljuvliga skrev 2012-05-20 08:18:46 följande:
    tack för svaren!

en följdfråga. Tex om någon har lagt ett maxbud på 50 kr. Och jag lägger 70 som maxbud. Vad kommer det stå i aktionen då? Kommer det automatiskt gå upp till 70 kr? eller kommer det stå tex 55 kr?

Kan jag öka mitt maxbud om jag vill?
    Japp, du kan öka ditt maxbud. Om någon lagt 50 kronor som maxbud kommer ditt bud att bli 51 kronor, den kommer inte hoppa upp till ditt maxbud förrän någon annan budar upp den dit.
    Sur, grinig och på smällen.
  • ljuvliga
    cloudberry79 skrev 2012-05-20 09:58:45 följande:
    Japp, du kan öka ditt maxbud. Om någon lagt 50 kronor som maxbud kommer ditt bud att bli 51 kronor, den kommer inte hoppa upp till ditt maxbud förrän någon annan budar upp den dit.
    tack för svar! nu vet jag lite mer :)
Svar på tråden Tradera. Maxbud är det som autobud??