• Rezoons

Ingen tjej ser mig

Jag har problem med tjejer, iaf med tjejer jag själv är intresserad av. Det känns inte som någon ser mig och ibland känns det till och med som de undviker mig medvetet. Visst det hör lite till att folk är inne i sig själva och kanske har något problem de grubblar på. Men var finns de öppna tjejerna som inte har något emot att prata me en "vanlig" kille som mig? Måste man vara känd eller något annat för att kunna snacka med tjejer, eller vad handlar det om? Man vet väl inte från början om man har något gemensamt innan man lärt känna någon?

Först har jag tänkt att jag kanske verkar för "på" eller desperat. Men så uppfattar jag det inte. Jag är väldigt öppen glad och skämtsam och ser alltid det positiva i allting utan att för den skull vara för mycket...

För att kunna vara social och utveckla något om det så är vänskap så måste man väl kunna prata med varandra se och inte undvika varandra eller hur? Hur upplever ni tjejer/kvinnor själva att ni är mot killar? 

Om tjejer inte ens ger en blickar eller verkar ha en slags attityd mot en redan från början, vad beror det på? 

• Svar på tråden Ingen tjej ser mig
  • Rezoons

Ingen som kan hjälpa mig? Det känns inte så bra, även om jag inte låter det påverka hur jag är som person...

• Anonym

tyvärr, kan inte svara på varför. Ingen kille blir intresserad av mig heller, för att jag är ful. Så är helt utanför det där "spelet", liksom...

• Rezoons
    Anonym skrev 2012-05-18 17:39:28 följande:
    tyvärr, kan inte svara på varför. Ingen kille blir intresserad av mig heller, för att jag är ful. Så är helt utanför det där "spelet", liksom...
    Hur vet du att det beror på ditt utseende? tycker du själv att du är ful?
  • SupersurasunkSara

Nu kommer jag att låta superytlig, men vilken typ av tjejer 'stöter' du på?

För jag har en vän som inte fattar att han som är över 40, ganska sladdrigt byggd och klär sig som hej kom och hjälp mig inte har en chans hos blonderade 20 åriga silikonbrudar med ankmun.
    Hade han haft pengar så ja, kanske. Nu har han inte det.

Kvinnor som blir intresserade av honom fnyser han nästan åt. De 'duger' inte men så sitter han ensam också och undrar varför.

• Pallas

Det kan bero på många faktorer att omgivningen inte "märker" att man finns.

Ibland sänder man omedvetet ut fel signaler. Ibland gör man precis allt rätt men är omgiven av fel sorts människor. Har varit med om båda varianterna och det finns alldeles säkert många fler.

Vill du berätta mer? Raggar du aktivt? I vilka situationer upplever du att tjejer undviker dig osv? 

• Anonym
    Rezoons skrev 2012-05-18 17:11:54 följande:
    Jag har problem med tjejer, iaf med tjejer jag själv är intresserad av. Det känns inte som någon ser mig och ibland känns det till och med som de undviker mig medvetet. Visst det hör lite till att folk är inne i sig själva och kanske har något problem de grubblar på. Men var finns de öppna tjejerna som inte har något emot att prata me en "vanlig" kille som mig? Måste man vara känd eller något annat för att kunna snacka med tjejer, eller vad handlar det om? Man vet väl inte från början om man har något gemensamt innan man lärt känna någon?

Först har jag tänkt att jag kanske verkar för "på" eller desperat. Men så uppfattar jag det inte. Jag är väldigt öppen glad och skämtsam och ser alltid det positiva i allting utan att för den skull vara för mycket...

För att kunna vara social och utveckla något om det så är vänskap så måste man väl kunna prata med varandra se och inte undvika varandra eller hur? Hur upplever ni tjejer/kvinnor själva att ni är mot killar? 

Om tjejer inte ens ger en blickar eller verkar ha en slags attityd mot en redan från början, vad beror det på? 
    tycker både kvinnor o män e så där , ser man en o börjar prata lite så blir dom tysta o springer i väg ...vad vet jag mognadsfråga.
  • Lolloooo

menar du på nätet eller när du är ute? främlingar eller kompisar?

Pratar man med folk på nätet är ju det första man kollar på utseendet (på en bild, vilket inte brukar stämma i verkligheten,,,) Där gäller det väl att fånga upp tjejens intresse på något speciellt sätt....
    typ "hej sexy vill du komma hem till mig ikväll?" går ju rätt fetbort.... iaf för mig....

om du inte får några blickar eller tjejer inte verkar intresserade när ni ses, så är det nog tyvärr så.. dom är inte intresserade av samma sak som du...

jag försöker vara trevlig och öppen mot alla, vill lära känna folk innan jag dömer... men vissa klickar det verkligen inte med... visst kan man vara trevlig, men vet man att killen är ute efter nånting, är det väl bättre att man gör klart från början att man inte är intresserad, än att bygga falska förhoppningar?

Lycka till, jag har lite samma problem...

• Rezoons
    SupersurasunkSara skrev 2012-05-18 17:52:17 följande:
    Nu kommer jag att låta superytlig, men vilken typ av tjejer 'stöter' du på?

För jag har en vän som inte fattar att han som är över 40, ganska sladdrigt byggd och klär sig som hej kom och hjälp mig inte har en chans hos blonderade 20 åriga silikonbrudar med ankmun.
    Hade han haft pengar så ja, kanske. Nu har han inte det.

Kvinnor som blir intresserade av honom fnyser han nästan åt. De 'duger' inte men så sitter han ensam också och undrar varför.
    Jag gillar "vanliga" tjejer. Ankmun och silikontuttar låter direkt avtändande och tillgjort för min smak. En naturlig tjej är mycket snyggare. Smink och olika stilar när det gäller hår o kläder har jag inget emot. Men ingrepp o sånt, nej där tappar jag intresset.

Själv är jag ganska smal 182 cm och 80kg. Inte överdrivet modeintresserad. Jag har plagg jag gillar, men jag har andra intressen än att kolla mig själv i spegeln handla kläder för jämnan. Tycker jag själv jag ser ok utan att följa vad alla andra gör likt vinden så är jag nöjd.
  • Pallas

Har en bekant som är gudasnäll, bra i sängen och rolig att prata och umgås med, som bara drar till sig "kaninkokerskor", dvs människor som är psyksikt instabila på ett läbbigt sätt. Varför det är så vet jag inte.

• Rezoons
    Lolloooo skrev 2012-05-18 18:02:26 följande:

menar du på nätet eller när du är ute? främlingar eller kompisar?

Pratar man med folk på nätet är ju det första man kollar på utseendet (på en bild, vilket inte brukar stämma i verkligheten,,,) Där gäller det väl att fånga upp tjejens intresse på något speciellt sätt....
    typ "hej sexy vill du komma hem till mig ikväll?" går ju rätt fetbort.... iaf för mig....

om du inte får några blickar eller tjejer inte verkar intresserade när ni ses, så är det nog tyvärr så.. dom är inte intresserade av samma sak som du...

jag försöker vara trevlig och öppen mot alla, vill lära känna folk innan jag dömer... men vissa klickar det verkligen inte med... visst kan man vara trevlig, men vet man att killen är ute efter nånting, är det väl bättre att man gör klart från början att man inte är intresserad, än att bygga falska förhoppningar?

Lycka till, jag har lite samma problem...

Jag menar lite varstans. Typ i skolan, eller i andra sammanhang. När man möter människor. Jag försöker vara öppen o ta kontakt, men känns som man möter ett slags motsträvighet överallt. Som om folk inte riktigt vill ha med en att göra. Nu tar jag det inte så allvarligt att bli avvisad, men ändå.
Svar på tråden Ingen tjej ser mig