• emcea

Har du erfarenhet av förlossningen på Karolinska (Huddinge)?

Sitter och funderar lite... Jag väntar vårt andra barn till hösten. Första förlossningen skedde på Danderyd, och vi båda är fruktansvärt nöjda med allt på DS, utom patienthotellet.

Nu när lille bror/syster väntas komma har vi flyttat en bit söder om söder, så Huddinge är det sjukhus som ligger närmast oss.. 

Ni som fött barn på Huddinge, eller kanske har jobbat/jobbar på Huddinges förlossning, hur var er upplevelse? Vad var bra? Vad var mindre bra på förlossningsavdelningen? Hur ser rummen ut? (konstig fråga kanske) men finns det toalett på rummet osv?

Hur var er upplevelse av BB-tiden? Fick er partner vara kvar? Fick ni ta emot besök?

Skulle vara riktigt tacksam om ni orkade ta er tid =) 

Dotter- 10
  • Svar på tråden Har du erfarenhet av förlossningen på Karolinska (Huddinge)?
  • tre hjärtan

Jag har fött alla mina på Huddinge och har varit nöjd alla gånger. Nästan alla rum är stora och rymliga och det finns en toalett som man delar med förlossningsrummet intill. Går att låsa från båda håll liksom. Vi har fått bra barnmorskor och har ingetvatt klaga på. Två gånger har vi nyttjat BB och varit nöjd även där. Första gången fick vi ett rum med dubbelsäng. Andra gången var det fullt men de ordnade ändå så att min man fick en egen sjukhussäng så han fick stanna kvar. Nu med tredje valde vi att åka hem så fort man fick. jag kände inte alls för att vara kvar utan ville hem till mina stora barn.

• lana25

Jag vill avråda alla från att välja Huddinge sjukhus för att föda sitt barn där. Jag hade en hemsk förlossning pga av deras inkompetens och likgiltighet. När man läser deras hemsida på internet låter det idylliskt med lyhörd och kompetent personal men verkligheten är helt annorlunda med personal som ignorerar en och är likgiltiga. Hela förlossningen upplevde jag som ett hån och förödmjukelse. Om ni vill föda barn i lugn och ro avråder jag er från Huddinge sjukhus och inte samtycka att studenter ska vara med eftersom de ska använda er kropp för undervisning istället för att hjälpa er.

På BB frågade  de flera gånger om dagen när vi ska åka hem så kände jag mig tvungen åka hem tidigare och fick ingen bra amnings stöd heller.

Svar på tråden Har du erfarenhet av förlossningen på Karolinska (Huddinge)?