• Anonym (butiksbiträde)

Hur beter ni er när ni är och handlar?

Hej allesammans!
    Jag jobbar som expedit i en klädbutik, en av de större kedjorna, och är rent av nyfiken hur folk där ute tänker.  Varje dag river folk runt i butiken som vilda djur. De sliter ner plaggen på golvet, tappar de något plockar de inte upp. Ska de ha en storlek längst ner i en hög, river de gärna fram varenda tröja som ligger över. Provar de kläder, lämnar de gärna kvar alla kläder i provrummet, slängda på golvet. Tar det mot all förmodan ut kläderna slänger de gärna en stor hög i famnen på en, eller kastar de på provrumsbordet där vi snällt får galga upp de. De främsta perioderna är reaperioderna, men det är i stort sett hela tiden.
    Det ser ibland ut som ett bombnedslag under vissa dagar i butiken, och allt är skapat, av vuxna människor.  Ni som gör så, varför? Har ni ingen respekt för kläder och någon annans egendom? Vill du köpa plagg någon har stampat på? Är det av lathet? Orkeslös? Ovilja?
    En stor del av dagarna består av att städa upp efter andra, när vi istället skulle kunna hjälpa kunder.

Sen vill jag också tacka er underbara kunder, som vet hur man uppför sig i en butik! Inte att förglömmas. Ni besparar vårt humör och våra ryggar Glad

• Svar på tråden Hur beter ni er när ni är och handlar?
  • Anonym (butiksbiträde)

puff buff!

• Anonym (kvalitet)

Det är därför jag föredrar att handla i mindre butiker där expediterna hjälper till, kommer med förslag på plagg och hämtar rätt storlek (som de bara ser på en, konstigt nog) - och efteråt tar de hand om kläderna också.

Då slipper man överfulla provrum och plagg som varit en vända på golvet. 

• Emmi27