Jag tycker inte att skylten i TS var nåt bra. Om man nu vill skriva det så kunde man skriva det på ett bättre, lite klurigare sätt. Så att det inte blir så likt en etikett. Det kan nog vara smart ibland om man tex är ute och reser.
Selma1966 skrev 2012-05-19 14:21:04 följande:
Det har hänt att jag dragit upp ett byxben (för att visa ortoserna under) på sonen när han suttit i barnvagnen för att alla tjuriga förståsigpåare på bussen inte ska kläcka ur sig något om varför han som är så stor (4,5 år) borde kunna gå själv... (så de får plats med sina shoppingkassar). Vi har hittills ofta valt barnvagnen för att vi blir rörligare själva när vi kan packa egna väskor och kassar. Rullstolen är smidig men har ingen packmöjlighet och han blir skitig om ärmarna i slaskväder, inget regnskydd och han bromsar själv när han inte vill gå hem/till dagis resp "rymmer" i folksamlingar och ut i gatan vid bilvägar om vi råkar släppa handtaget. Fördelen med rullstolen är i alla fall att vi får ser mycket mer sympati och hjälpsamhet än när vi använder vanlig barnvagn. Med rullstolen kan han nästan skrika (av trötthet och tjurighet) utan att folk fräser ifrån... men samtidigt uppför sig folk som han är mindre vetande... Det är också frustrerande när vi vet att det är en klipsk liten kille med funktionshinder och vissa talsvårigheter. Däremot tror jag inte att folk skulle fatta om vi skrev Artrogryphos på en tröja...

Då får vi snarare skriva "det man inte har i benen får man ha i huvudet" (istället för klassiska: Det man inte har i huvudet får man ha i benen) eller "Du kan springa, men jag är smart" eller något liknande.
Gud vad folk kan vara dumma. Fattar de inte att om en 4,5 års sitter i vagn så är det utav en anledning??
Rullstolar verkar så krångliga att komma på/av bussen med, så jag hade också använt barnvagn så långt det var möjligt.
När min son var 3,5 skadade han foten och jag fick ta honom i vagn. Ja han var 3,5 men hans huvud som en 5 åring i storlek, så de kanske trodde han var äldre vad vet jag. Men som folk glodde! Det var jättejobbigt, jag kan verkligen förstå dej om du blir irriterad.
"Det man inte har i benen får man ha i huvudet" - den var helt underbar. Jag hade tyckt det var fint om ett barn hade den (t-shirt tryck alltså, ingen skylt).