södertjej skrev 2012-05-24 11:10:31 följande:
Hej Germany.
Jag har nyligen hämtat ut några homeopatmediciner, bl.a. Sepia D200, men den ska jag inte ta förrän nästa vecka. Den här veckan tar jag Lycopodium tre gånger vilket är för att förbättra njurarnas funktion bl.a. som är viktig för att hypofysen ska fungera. Varje dag tar jag Caulophyllum vilken hjälper till att motverka att ett ev. befruktat ägg ska stötas ut.
Men än så länge har jag inte märkt av något, har ju bara tagit dem den här veckan. Har du upplevt någon effekt?
Kikade in och vad kul att se att det fanns någon som svarat

.
Jag provade Sepia- D 200. Skulle ta detta i högst 7 dagar, jag tog detta i 5 dagar.
Vid den ägglossning som jag fick därefter så hade jag stark aktivitet i mina äggstockar, vilket jag inte brukar känna av så väl annars. Det måste bero på homeopat-medlet.
Kanske hade varit den menscykeln som vi skulle ha kört IVF, men vi hade redan planerat IVF till nästa menscykel....
Däremot när den mensen väl dök upp så (fick råd att ta Sepia några dagar då också) kände jag däremot inte igen min menscykel. Jag blödde väldigt lite och jag hade mensen i bara några dagar. Ingen menssmärta heller (men där kan det vara akupunkturen som lindrat).
Kände mig osäker på om det var en bra cykel att köra IVF på, men då allt var planerat så var det bara att hoppa på tåget. Denna gång (vårt 3:dje IVF) så fick vi endast ut 3 ägg av 8 folliklar, dvs vårt sämsta resultat vad beträffar antal ägg.
Om detta berodde på Sepia eller ej lär jag aldrig få svar på. Men från att ha varit jättepositiv till detta preparat så undrar jag nu om jag ställde till balansen i kroppen och att det i vårt fall inte blev till det bättre.
Nu är jag dock ruvare till 2 små då vi lyckades få 2 av dessa 3 ägg befruktade och de delades optimalt.
Men om vi misslyckas så törs jag inte fortsätta testa Sepia, utan kommer istället i sommar använda ett preparat som jag länge velat prova och som jag nu utan att behöva be om fick utskrivet av en läkare på min klinik =LYCKA!!!!
Prasteron heter preparatet och det ska förbättra äggkvaliten samt förhoppningsvis öka mängden ägg också.
Ska inta detta i ca 2-3 månader innan ny IVF påbörjas.
Forsättning följer.....
Hoppas du skriver här om hur det går för dig. Jätteintressant att försöka lista ut vad som kan vara bra eller ej.
För det är ju så med barnlöshet att vi får testa och prova en hel del själva och i bland kanske det blir en lyckträff men i bland så tror jag faktiskt också att vi stör balansen i kroppen ännu mera än vad vi förbättrar.
Men detta pga av att vi ej är insatta i alla preparat utan blandar hej vilt. De som arbetar med alternativ medicin har ju betydligt mer kunskaper än oss, men det är viktigt att få höra hur det fungerar för oss alla.
Välkommen åter! (och kanske några fler har något att berätta om också)