• pluvdo

En stark resa med Morgan och Ola-Conny

Alltså, är de verkligen så väck i verkligheten? Det är ju lyteskomik! Kan någon förklara det roliga? Programmet är ju bara pinsamt. Jag tycker synd om Morgan och Ola-Conny och jag tycker synd om personerna som står som fån och säkert känner sig jättedumma (i vissa fall åtminstone) när de inte fattar vad Morgan och Ola-Conny säger, förmodligen helt omedvetna om att Ola-Conny försöker prata svenska med dem.

• Svar på tråden En stark resa med Morgan och Ola-Conny
  • Anchorage

Har ingen aning om dom är så väck som det verkar men tycker det är ett kul program att se. Mest för var dom är någonstans och vad dom hittar på. Det är klart pinsamt ibland men det gör väl inget.

• Queen of all

Kan säga att programmet är lite vinklat men inte helt... 

• J  a  d  e  d

Jag skulle tro att de uppmuntras att vara extra bänga, liksom hänge sig Drömmer eftersom programmet handlar om två halvt retarderade män som släppts lösa i världen där de ska skämma ut sig. 
    Man får väl hoppas att de blivit informerade om detta själva, annars är det nästan ondskefullt.  

Jeddan
  • pluvdo
    Queen of all skrev 2012-05-19 14:36:03 följande:
    Kan säga att programmet är lite vinklat men inte helt... 
    Vadå, känner du Morgan och Ola-Conny eller? Hur vet du att det är vinklat och på vilket sätt är det vinklat?
  • pluvdo
    J a d e d skrev 2012-05-19 14:37:15 följande:
    Jag skulle tro att de uppmuntras att vara extra bänga, liksom hänge sig Drömmer eftersom programmet handlar om två halvt retarderade män som släppts lösa i världen där de ska skämma ut sig. 
    Man får väl hoppas att de blivit informerade om detta själva, annars är det nästan ondskefullt.  
    Man hoppas ju att de vet. Men även om de vet så... är det ju pinsamt. Att två vuxna män är så dåliga på engelska, så att de exempelvis inte ens vet vad "dusch" heter utan säger "dosch" istället.
  • Queen of all
    pluvdo skrev 2012-05-19 14:38:52 följande:
    Vadå, känner du Morgan och Ola-Conny eller? Hur vet du att det är vinklat och på vilket sätt är det vinklat?
    Kan inte säga att jag känner dom direkt. 
    Men jag är inte helt obekant med dom heller. :P  
  • J  a  d  e  d
    pluvdo skrev 2012-05-19 14:40:28 följande:
    Man hoppas ju att de vet. Men även om de vet så... är det ju pinsamt. Att två vuxna män är så dåliga på engelska, så att de exempelvis inte ens vet vad "dusch" heter utan säger "dosch" istället.
    Jag har hört svenskar säga "ash-kopp" när de velat ha en askkopp utomlands.. Det finns liksom ingen hejd på hur kassa många är engelska, men det konstiga är ju att de tror det ska gå bra att bara försvenska det engelska ordet så är det klart???
    Jeddan
  • Queen of all

hahahaha... Ash-kopp... =) Svenskar är roliga...

Det är ju inte bara dom här två svenskarna som klantar till språket ibland utomlands.

Kan tycka det är lite roligt med försvenskningar ibland, speciellt när folk utomlands står som stora frågetecken. :P 

• Liljan77

Jag tycker dem e så roliga.De är ju som en vanlig svenssons,inte sådär konstlat som många peronser e på tv.
    Kanske är det för jag de liknar mitt sätt *S* 

• pluvdo
    J a d e d skrev 2012-05-19 14:42:14 följande:
    Jag har hört svenskar säga "ash-kopp" när de velat ha en askkopp utomlands.. Det finns liksom ingen hejd på hur kassa många är engelska, men det konstiga är ju att de tror det ska gå bra att bara försvenska det engelska ordet så är det klart???
    Fast... jag tycker ändå att fler borde kunna "shower" än "ashtray". Shower lär man ju sig i skolan och så. Och det nämns mycket oftare i olika engelska program.

Ja... alltså, att barn tror att de kan prata svenska med utlänningar är ju en sak, men detta är ändå vuxna män... :/
Svar på tråden En stark resa med Morgan och Ola-Conny