• KristenTjej84

Trassligt hår! AJ!

Är det någon som vet något bra schampoo mot jättetrassligt hår?
    Har ganska långt hår med fina hårstrån, och varje morgon jag vaknar så är det jäkligt trassligt.
    Som om jag gått i sömnen och dammsugit håret, vilket jag inte kan ha gjort:P men det ser ut så!
    sen har jag också otroligt känsligt hårbotten så det är en plåga att borsta bort alla tovor efteråt.

• Svar på tråden Trassligt hår! AJ!
  • DuTrorAttDuVet

det låter som att du borde klippa bort allt slitet, duscha med inpackning nån/några ggr i veckan samt tvätta håret med bra balsam på kvällen så att du kan borsta det då o sova med fläta så att det  inte trasslar sig under natten. Min dotter hade samma problem men valde istället att klippa av håret till axlarna för att slippa pinan.

• Pickeli

Gå till frisören regelbundet, och tvätta inte håret så himla ofta! Köp en hårolja som du applicerar efter dusch så ska du se att du får liv i det maroccan oil (stavas?) kan jag verkligen rekommendera!

• Ely

undrar jag med, har ganska långt fint hår som tovar ihop sig, jag brukar bli sur och slita tillslut,för det gör ont oavsett :/

• leehlo

Spraybalsam är kanoners! Så slipper du tvätta håret varje gång för att reda ut det. Bara att spraya i torrt hår och borsta ur.

• KristenTjej84
    AnnaGreta 378 skrev 2012-05-19 19:30:31 följande:
    Sover med håret i en fläta. Annars skulle det bara vara ett burr.
    Hjälper inte mig speciellt mycket, blir trassligt ändå.

• KristenTjej84
    leehlo skrev 2012-05-19 19:20:09 följande:
    Spraybalsam är kanoners! Så slipper du tvätta håret varje gång för att reda ut det. Bara att spraya i torrt hår och borsta ur.
    Då blir mitt nytvättade hår fett!!  det är trassligast på morgonen samt då det är nytvättat.

• Ingen som du känner

Jag röstar också på spraybalsam.

• Tååtan

Jag använder fade and defy finns på de flesta livsmedels affärer! Billig och as bra! Har samma problem!

• tinis77

Balsammetoden. Mitt hår har gått från trasslig rishög till nästintill perfekt hår, utan att ha klippt en enda centimeter.

• Ingen som du känner

Vad är balsammetoden då?

• stresss
    Ingen som du känner skrev 2012-05-20 19:47:44 följande:
    Vad är balsammetoden då?

Titta på www.lockig.se

Lite att sätta sig in i, men jag har löst alla mina hårproblem...
  • Joico

Slitet hår trasslar mer så se till att klippa håret regelbundet.
    Balsamspray ska användas i längderna, inte hårbotten.

Har du bra schampo/balsam? 

• KristenTjej84
    Joico skrev 2012-05-20 22:10:22 följande:
    Slitet hår trasslar mer så se till att klippa håret regelbundet.
    Balsamspray ska användas i längderna, inte hårbotten.

Har du bra schampo/balsam? 
    Jag lånade min systers röda Dove schampoo och det gjorde susen, nästan inget trassel alls.

Svar på tråden Trassligt hår! AJ!