Aldoria Bambu Soft eller Tricot-slen elastisk bärsjal?
Vet inte riktigt vilken jag ska välja, antingen Aldoria Bambu Soft eller Tricot-slen elastisk bärsjal.
Det jag fastnat för med Aldorian är materialet;
"Bambu liknar silke i mjukheten och kvalitén på så sätt att den håller dig och ditt barn svala och torra på sommarn (leder bort värme och fukt) men på vintern fungerar bambun omvänt och håller värmen istället. En av bambuns alla smarta egenskaper och som gör det till ett särskilt bra material för bärsjalar."
Båda sjalarna är i ekologiskt material.
Aldorian kostar 750:- och kan inte hitta någon begagnad.
Tricot-Slen kan jag få begagnad för 300:-, kostar väl runt 700:- ny.
Det som gör att jag fastnat för Aldorian är som sagt materialet om hur den leder bort värmen på sommaren, vilket e bra för både mig och bebis. Har hört från så många att de blir så himla varmt med sjalarna, tex en från Mysak. Jag är varmblodig och har så himla lätt för att svettas på sommaren, vilket e så himla jobbigt, så vill ju inte ha en varm å svettig sjal på mig. Å bebis lär ju känna av den värmen från mig, eller?
Så hjälp mig nu, hur hade ni gjort i de här läget? Är de så stor skillnad på dom? Ska jag vara snål och köpa den begagnade, eller lägga dom pengarna på Aldorian? För enligt mig är dom rätt lika förutom de me leda bort värmen å kylan..