• maddelin

Kliar på brösten!

Jag är i v 26 och samma grej hände förra grav. Mina bröst kliar så jag blir tokig. Både bröstvårtan och runt omkring! Någon som vet vad det beror på? Eller någon som har samma kli!

• Svar på tråden Kliar på brösten!
  • Angelica8912

Åh jag hade samma problem under min graviditet. Väldigt jobbigt var de! Smörjde jämt men det hjälpte aldrig helt.

• tinis77

Jag har! Första jag gör när bh:n åker av på kvällen är att klia, klia och klia.. På mig är det värst på undersidan, men även runt bröstvårtorna. :-/

• Lindha B

Kliar på mig också, även på magen. Men inte så att jag behöver klia hela tiden. Vad jag förstått så är det inte ovanligt. Magen växer och den töjer sig, därför kliar det. Borde väl vara samma med brösten tänker jag? Jag tycker det hjälper att smörja in, det "mjukar" liksom upp och svalkar lite :)

• mahlin83

Ett tips är att använda Gelly, som både kyler och dämpar klådan. Dessutom ekologisk och så naturligt som möjligt.

PMá för med info! 

• Big Sister

Har hört att det är för att brösten och mjölkkörtlarna (heter det så?) växer. Bara mina bröstvårtor, inget på själva brösten, kliar som 17! Lite svårt att riva med naglar där också. :/ 

Svar på tråden Kliar på brösten!