• Smokie

Alla läckra, snygga mammor som går på Ö F

Hur sjutton gör ni???

Var på Öppna förskolan idag igen och där var fullt med sminkade mammor klädda i rena fräscha moderna kläder. Örhängen och halsband... Var är alla magar, hängtuttar, påsar under ögonen?
    Usch, jag känner mej som en riktig slashas..Kommer knappt ens ihåg när jag tvättade håret sist och har inte sovit en hel natt på över ett år.
    Tänkte imorse när jag vaknade att jag åtminstone skulle ta på mej mascara eftersom jag vet hur det brukar vara på ÖF. Men nånstans mellan gröten och påklädningen glömdes det bort.
    Och kläderna som var rena när jag tog på mej dom fick första snorfläcken inom en halv minut.

Hur gör ni, alla snygga sminkade, läckra mammor?? Hur kan ni klara er från fastklistade smörgåsrån på byxbaken och banan-klet i håret??

• Svar på tråden Alla läckra, snygga mammor som går på Ö F
  • JCA

Ojojoj, vad jag känner igen mej! *skrattar* Du prickar helt rätt med din text! *skrattar fortfarande*

• LAA

Vill också veta!

/Banankräksdragerad mamma med ringar runt ögonen och hängbuk värdigt en slaktfärdig sugga (men glad ändå)

• Hallonmopeden

Jag tillhör väl "dom" som kommer sminkad och snyggt klädd till Ö.F. Hur gör jag?? Sminkar mig på 5 minuter medans bröderna busar. Gillar mode och kläder så jag försöker tänka på sånt även om jag "bara" är mammaledig. Men visst en och annan snor/kräkfläck har väl hänt.

• Gith

Ha ha ha jag gillar ditt inlägg. Tröja byter jag varannan dag om den inte luktar svett eller jag ska nånstans. Som du skriver så är det ju snor- och dregelfläckar på dem efter två sekunder.

Jag hör nog inte till någon av dina "kategorier" men förstår hur du känner dig. Jag tar mig tid till att duscha och tvätta håret varje dag. Den stora tjejen på fyra år klarar sig själv under de 10 minuter det tar. Den lilla tjejen på 10 månader sätter jag i spjälsängen med lite nappar och leksaker. Då är hon också nöjd. Om det skulle vara så att hon skriker och känner sig ensam är storasyster redan där och underhåller henne, världens bästa barnvakt

Sminka mig gör jag inte mer än när jag ska på fest. En gång gjorde jag det på ÖF och då var den en som påpekade att jag såg så fin ut (en mamma). Undrar hur det tycker jag ser ut utan smink. Bestämde mig för att jag heller ser ut som jag brukar än att hela tiden tänka på att jag ska sminka mig när jag ska nånstans. Sedan så glömmer jag alltid bort att jag sminkat sig och kliar jag mig då runt ögonen så ser man ju ännu värre ut än utan smink

Ang. ev. gravmage och hängbröst så ser man väl ut som man gör. Jag tror bara att man tänker på hur man själv ser ut.

• Noddan

????

Undrar jag med!

Fast på öf där jag bor finns det "normala" mammor också!

Jag undrar hur ofta dessa "sminkade mammor klädda i rena fräscha moderna kläder" tvättar?
    Hos oss försöker vi tvätta 1g/vecka ( ingen egen tvättmaskin) så jag borde har rena kläder att ta på mig, men jag glömmer detta och tar ändå på mig det som är närmst och naturligt vis är det div. kladd på den!!!

Nu har jag börjat jobba och min man har "aldrig" kladdiga kläder när han är hemma, vet inte hur han bär sig åt!!! Fast jag kan ändå komma till jobbet och se en stor snor fläck på axeln lagom till förmiddagsfikat!

• Thaleia

Jag är väl kanske något mittemellan
    -Jag sminkar mig alltid innan jag går ut. Hur jag hinner med det med två småbarn vet jag faktiskt inte, det liksom går av bara farten
    -En och annan fläck på kläderna har jag, det är svårt att undvika. Fast märker jag direkt att det kommit en fläck så brukar jag bara ta en tvättservett + lite vatten och gnugga bort. Fast det är inte alltid man märker direkt att man fått en fläck.
    -Smycken har jag sällan på mig fast det hade jag inte innan jag fick barn heller.
    - Har ännu inte gått ner alla mina gravkilo men kämpar med viktväktarna och har lyckats gå ner nästan 8 kilo.

• cma

Där jag är på öppna känns det nästan tvärtom. Bara för man satt på sig lite mascara och dragit ett halsband runt halsen så känner man sig som man är på väg till förfest . När jag tänker efter var jag nog den enda av alla mammor idag som hade mascara...

• Pärlan81

Beror det inte lite på hur man är som person. Vissa gillar ju kläder smink och sånt där lite mera än andra.
    Jag sminkar mig alltid, har alltid gjort det men det gör mig inte snyggare än nån annan. Sminket tar 5 min, det är ju ingen festsmink jag lägger om man säger så
    Håret är ju långt så det är ju oftast i toffs så där behöver jag inte lägga ner så mycket tid. Kläder är kul, från att jag födde valde jag kläder som är bekväma som döljer lite men ändå som är snygga och inte dyra.Bh:ar finns det mängder av som kan fuska till dom, dessa hängbröst eller mina då som inte knappt syns utan bh går att fixa till med en bra bh. Men allt går i vågor att se normal ut skiljer sig från kvinna till kvinna. Så länge man mår bra och är lycklig så ser man bra ut tycker jag oavsett smink o kläder. Att inte hinna med hör till mammarollen men man ska se till att få lite ensamtid i veckan. Lördagar t ex då kan pappan vara lite själv med barnet och man kan ha lite spa hemma eller borta. Gör håret, åk o sola, en shoppingrunda på stan, en simtur på badhuset, lägg en ansiktsmask eller bara sov ut. Inte alltid att man hinner man ska försöka hinna med lite egentid. Sen att man inte alltid hinner skitsamma. Det är mer hur man mår på insidan som räknas. Har man inte sovit eller det vart stressigt så ser man lumpen ut oavsett hur mycket man sminkar sig eller klär sig fint.

Bra skrivet!

• varfördåför

hihi.. kul tråd

jag är också en mode mamma som sminkar mig ock fixar håret o så innan jag gårut.
    stora killen klarar sig själv enstund medans jag fixartil mig o lillen sitter i sin babysitter o tittar på medans jag sminkarmig osv.

jag fick ingen gravidkropp (har haft väldigt tur) så det är inget problem.

men på bb så var de många som tittade snett då jag var sminkad o hade mina jeans på mig i matsalen.. där ska man ju som se lite sliten och trött ut

• Lilladu

HIHIHIHIHIHIHIHIHIIHIHI, vilken skön tråd.

Jag tillhör kategorin fåfängd , riktigt fåfängd...... suck.

För att jag ska må bra bland folk, måste jag göra mig i ordning.!!!!! Jag kan nästan bli avis på er som kan gå ut "naturella". Min lille brukar ligga på filten å jollra när jag går lös på make upen, det är ju trots allt ganska snabbt gjort så lilleman brukar ligga å skratta åt mig......

Men magen å resten av "hyddan" den tränar jag o lilleman...... vi tränar ihop mammabarn gympa, sen har jag ett sånt lyx att 3 kvällar i veckan kör jag spinning.
    Sen brukar vi ett gäng glada mammor valla runt oss själva ca 4-10 km.

Det här med kläder e lite av ett interesse så det är bara ett nöje.......

• Tilia
    Kul tråd. Jag antar att jag skulle kvala in som en av "de där fixade mammorna". Sminkar mig gör jag av gammal vana varje dag, concealer över de mörka ringarna under ögonen, mascara för att visa att jag har ögon, och rouge för att se lite mer härligt äppelkindad ut än jag gör egentligen. Detta tar mig 2 minuter. Håret bara är - se till att klippa dig hos någon frisör som kan klippa till en frisyr som är ok även 3-4 mån senare! Har jag inte hunnit tvätta håret är det uppsatt i en två sekunders-tofs. Kläder, tja... Jag levde tidigare ett liv då jag var väldigt mode- och shoppingintresserad, och därför hänger det massor av snygga kläder i min garderob nu som jag kämpar för att använda igenom (för att döva mitt samvete då jag tänker på pengarna som annars ligger där och ruttnar). Tröjor byts naturligtvis varje dag, för kräks och kladdar gör även mina yngel. Byxor (läs: jeans, jeans och mera jeans) tycker jag är lätt att hålla hela och hyfsat rena, eller?

Sen är det nog mest du själv som ser så strängt i spegeln, andra lär antagligen se dig som precis vilken annan mamma som helst!
  • Thaleia

xylifon:
    så är det här hemma också dvs sonen klarar sig själv en liten stund och lillan sitter i babysittern och ser på medan jag kammar håret, sminkar mig och gör mig iordning.

• varfördåför

Thaleia ja.. o då är det ju som inga problem fasst ibland kanske jag prioriterar sminkningen innan disken på morgonen för att kunna vara fin då jag gårut

• jennipenni

Jag e nog någon medel mamma där sminkar mig iofs varjedag och tänker på vad jag har på mig men nog har jag snorkladd och fläckar på mig oxå.
    Sätter lilla gossen i barnstol i badrummet tar en snabbdusch och leker tittut med duschdraperiet under tiden såklart eller ger honom någon kul flaska el nåt att greja med blir dock inga långa avslppnade duschar och sminkar mig på 5 röda typ. *hehe*

• suzolina

jag är väl oxå mittemmellan . Går jag ut en runda med lillen och hunden har jag ingen smink på mig och går kläd i träningskläder visserligen rena :)
    ska jag ut på stan och fika elller till öf eller till jobbet så tar jag mig tid att sminka mig och ta på mig lite finare kläder...

min mamma var ju en som aldrig sminkade sig när vi var yngre och jag minns att jag brukade tänka att hon inte alls är så fin jämfört med mina kompisars mammor ...kanske jag försöker vara fin så min son slipper tänka så ...

Svar på tråden Alla läckra, snygga mammor som går på Ö F