• Anonym (fia)

jag behöver hjälp med vårt sexliv omgående

tar de från början  är 36 år och maken snart 38 vi har inga barn pga  av pco har varit tillsammans 16 år  och att jag haft problem med ryggen  men i vilket fall som helst min sexlust den är puts väck borta , när jag bodde hemma så var sex ngt förbjudet vi pratade aldrig om de hemma . jag har så dåligt självförtroende  jag vill ha mer sex men hur ska jag finna lusten igen , jag  har aldrig onanerat eftersom allt sånt var tabu och hålla händerna på täcket som de hette . funderar om de kan ha ngt med att min sexlust är borta  sen flera år tillbaka  hade lust i början när man var i hop  men inte nu .  maken är hemma om dagarna  sjukskriven för de mesta  och jag börjar snart att jobba som uska , han sköter ej sin hygien eller borstar tänderna ,  förut hade vi mycke mer kel i sängen men de är de inte nu utan han pillar lite här och där och tro man ska bli kåt men jag har sagt att jag saknar kyssarna och förspel men då säger han  att jag aldrig tar första steget ,  så vad göra   och så vill jag gärna ha tips på vad jag kan göra för att känna mig mer attraktiv eftersom jag är 176 och väger ca 100 kg  hoppas på svar av er för de är inge kul med ett sånt här sexliv som vi har nu 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-20 12:31
    hoppas på fler råd och tips mår pyton över detta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-20 19:47
    puffar behöver hjälp och råd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-26 16:57
    puffar och behöver råd läs gärna längre ner på sidan tacksam för vad göra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-27 22:21
    om jag skulle visa han vad jag skriver här skulle han bli förbannad han tycker inte man ska blanda in ngr andra i vårt äktenskap tyvärr och familjerådgvning vägrar han gå med på

• Svar på tråden jag behöver hjälp med vårt sexliv omgående
  • Anonym

Min man klagar också nu...jag har samma problem som du. Minskad lust och aldrig onanerat typ. Jag vet inte hur jag ska göra...hoppas nån kan komma med nåt bra tips.

• Anonym

Vad är ni ihop med för idioter till män som klagar egentligen? Det är inte er det är fel på det är era karlar! Klag och tjat ger ju inte ökad sexlust direkt.

• Anonym

Mitt tips är att börja älska dig själva som du är och tyck att du är sexig trots din övervikt. Din kropp fungerar lika och njuter lika mycket av sex oavsett. Läs erotiska noveller väck din sexuella fantasi, ta på dig själv, ju fler orgasmer desto mer sugen på sex blir man, tänk sexiga saker som du gör med din man. Skicka sexiga sms till maken om vad du vill att ni ska göra. 

Om han är ofräsch så boka tid på nåt ställer där ni får ta det lugnt med bubbelpool, och mys och sen fixa kel och mera mys sen.  Om du skriver i sms vad du vill ha och hur du njuter av det så får han ju en hint om vad du njuter av.

• Anonym (fia)

ja de skulle ju vara ngt med sms men han är inte de minsta romatiskt och han säger ngn komplimang då och då men skulle gärna vilja ha  mer av den sorten , han tror att bara pillra på brösten och mellan  benen duger jag vill ha förspel men han verkar ha glömt hur man gör ,  de är inte heller så lätt när man ligger ursäkta som 2 isglassar i sängen ingen ögonkontakt  eller kel överhuvudtaget .  så sexiga saker gör vi aldrig snälla behöver mer råd eller är de bara mitt fel att lusten är borta  han tar ofta upp att jag aldrig tar första steget så hur gör man för att maken ska bli nöjd ,blä mår inte bra av detta  vi hittar aldrig heller på ngt han har ju värk och får ingen hjälp av läkarn med rygg och nacke , han har gått upp ganska mycket i vikt dom senaste åren från xl till ungefär 3 xl jag tror de är vikten som spelar in  medans jag har gått ner ca 25 kg sen 06  vad tror ni är fel i vårt förhållande och hur ska man ställa de tillrätta igen . om jag vill hitta på ngt nytt i sängen så frågar jag han vad han vill men då vet han inte och säger att jag ska hitta på ngt  grrrrr jag behöver råd av er alla 

• vampyria2

Jag tror att det bästa ni kan göra är att bestämma er för att ni båda vill jobba för att få ett bättre sexliv, prata om vad ni är nyfikna på tex om ni har några fantasier som ni skulle vilja göra, behöver inte vara en massa kinky saker men nått som är annorlunda mot de ni har haft, variation gör det mer spännande.
    Efter som du tycker att din man har dålig hygien så varför inte börja med att bada eller ta en dusch tillsammans, smörj in varandra, kan vara ett härligt förspel.
    Men det absolut viktigaste för att få igång lusten är att se till att göra det, har man sex så får man oftast mer smak, man triggar i gång kroppen, försök att slappna av och ge er hän utan att tänka på något annat än att göra skönt för den andre, helt klart så kommer ni att få ökad lust efter det.

• Anonym

Om du har svårt att masturbera och inte känner din egna kropp så förstår jag att du inte får någon lust. Ett tipps kan vara att utforska din egna kropp i duschen, där kan det kännas mer naturligt att ta på sig själv. Ha aldrig bråttom när du undersöker dej själv utan ha tid att verkligen känna :) lycka till

• jonte02
    Anonym skrev 2012-05-19 23:50:17 följande:
    Vad är ni ihop med för idioter till män som klagar egentligen? Det är inte er det är fel på det är era karlar! Klag och tjat ger ju inte ökad sexlust direkt.
    Rätt o fel...hm...o så levde alla lyckliga i alla sina dagar. Eller?

Om sex är något som aldrig varit naturligt att prata om i kombination med tabu, blyghet, pinsamheter, mindre bra erfarenheter etc. så är det lätt att både uppfatta en "invit" till dialog/samtal som tjat och klagan och svårt att ta upp ämnet för diskussion som man inte gjort tidigare, vilket kan leda till olika mindre diplomatiska sätt att ta upp det på. Jag tror att tjatet och "klagandet" initialt inte är så illa ment, men fångas det inte upp och pratas om så kan det lätt bli en större skavsår. 

TS: Respektera varandra och fråga er själva vad ni vill ha. Varför är det som det är idag och hur skulle ni vilja ha det tillsammans i morgon? Prata med varandra och uttryck era känslor inför varandra. 
  • Anonym
    jonte02 skrev 2012-05-21 07:33:33 följande:
    Rätt o fel...hm...o så levde alla lyckliga i alla sina dagar. Eller?

Om sex är något som aldrig varit naturligt att prata om i kombination med tabu, blyghet, pinsamheter, mindre bra erfarenheter etc. så är det lätt att både uppfatta en "invit" till dialog/samtal som tjat och klagan och svårt att ta upp ämnet för diskussion som man inte gjort tidigare, vilket kan leda till olika mindre diplomatiska sätt att ta upp det på. Jag tror att tjatet och "klagandet" initialt inte är så illa ment, men fångas det inte upp och pratas om så kan det lätt bli en större skavsår. 

TS: Respektera varandra och fråga er själva vad ni vill ha. Varför är det som det är idag och hur skulle ni vilja ha det tillsammans i morgon? Prata med varandra och uttryck era känslor inför varandra. 
    Ne men karlar som tjatar borde dumpas OCH sen så levde alla lyckliga i sina dagar.
  • Anonym (Samma)

Förste anonym med samma problem här igen...jag är väldigt obekväm med min sexualitet och skulle gärna vara mer sexuell, så att säga...sen blir det liksom inte av, för jag känner ingen lust. Den senaste veckan har jag försökt ta tag i det. Testar lite i duschen. Känns konstigt, men det kanske funkar så småningom? Jag vet inte...Fast egentligen skulle jag lätt kunna leva utan sex över huvudtaget...och jag är avis på de som inte kan leva utan det. Som vill typ ha sex jämt (kan väl också vara jobbigt, men skulle ta det över att aldrig känna lust)...

• Anonym (Tjejen)

Börja att onanera hitta vad du njuter av och visa det för din partner, ni kan ju onanera tillsammans, ju mer du lär känna din kropp desto mer kommer du att njuta av sex. Jag har själv alltid varit överviktig, men jag har lärt mig att gilla min kropps om den är och jag njuter av sex, för att jag onanera och känner min kropp bra. Jag vet vad jag vill ha i sängen och jag se till att få det genom att säga och visa det. Visa hur du vill ha det prata om det

Hoppas det löser sig 

Svar på tråden jag behöver hjälp med vårt sexliv omgående