• knäckehäxa

Är det normal eller låg timlön?

Jag har 113 kr i timmen på min ena arbetsplats och 100 kr på den andra. Är det låg eller normal timlön? Vad har du i timmen?

• Svar på tråden Är det normal eller låg timlön?
  • LunaLunatic

110 + OB vårdvik
    130 lärarvik 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym (Anna)

Hur gammal är du? Vilken utbildning har du i förhållande till arbetet? Hur länge har du arbetat? Är det inkl. sem. ers?

• emmak

108 kronor, alltiallo i en bowlinghall (servering, kassa, matlagning, bokning, städning)
    Ingen utbildning inom området
    Är 21 år och lönen är utan semesterersättning.

• knäckehäxa

Ja jag har ob också, då båda är inom vården på olika sätt. Jag är 24, ingen utbildning, är inte klar med gymnasiet. Har bara flera års erfarenhet av praktik osv inom ett närliggande område. När jag fick dessa jobben hade jag ingen riktig jobberfarenhet, bara praktik eller 'privat'. Nej det är utan semesterersättning.

• Miss P71
    Anonym (Anna) skrev 2012-05-20 00:05:06 följande:
    Hur gammal är du? Vilken utbildning har du i förhållande till arbetet? Hur länge har du arbetat? Är det inkl. sem. ers?

Precis de frågorna som jag med tänkteSkrattande
  • Tealhawk
    knäckehäxa skrev 2012-05-20 00:16:18 följande:
    Ja jag har ob också, då båda är inom vården på olika sätt. Jag är 24, ingen utbildning, är inte klar med gymnasiet. Har bara flera års erfarenhet av praktik osv inom ett närliggande område. När jag fick dessa jobben hade jag ingen riktig jobberfarenhet, bara praktik eller 'privat'. Nej det är utan semesterersättning.
    Med tanke på din utbildningsnivå och ålder tycker jag det är en helt okej lön. Kunde varit värre. Studentjobben som ligger ute på AF brukar ligga runt 90kr/h (ibland tillochmed MED ob och semesterersättning, men då har man otur.)
  • Anonym (Oslo)

Hade motsvarande ca 210 kronor när jag jobbade på kundtjänst. Det är i Norge det händer, vänner. Ingen utbildning, 20 år gammal. Åker tillbaka dit när jag är färdigrest.

• knäckehäxa
    Anonym (Oslo) skrev 2012-05-20 00:45:12 följande:
    Hade motsvarande ca 210 kronor när jag jobbade på kundtjänst. Det är i Norge det händer, vänner. Ingen utbildning, 20 år gammal. Åker tillbaka dit när jag är färdigrest.

Ja jag har jobbat i Oslo, men nu har jag sambo+hans barn här hemma o det går före alla pengar i världen :)
  • NeLe
    knäckehäxa skrev 2012-05-20 00:16:18 följande:
    på det ena jobbet (113 kr) får du ut mer än vad jag fick som är utbildad inom vården och har erfarenhet samt är äldre (27) år. 
  • Anonym

Beror på hur gammal du är, utb samt vad för arbete det är.

Jag är 22 år, jobbar som uska och har 127,50 kr /h

Svar på tråden Är det normal eller låg timlön?