Nån mer än jag som inte ser fram emot semestern med barnen?
... Ja, som rubriken säger: nån mer än jag som inte ser fram emot semestern? Vi har två underbara, glada, livfulla pojkar på 2 och 4 år som gör mig heeeeeelt slut! Alla pusslar och fixar för att de ska kunna vara lediga så länge som möjligt under sommaren... men jag vet inte hur jag ska palla de fyra veckor vi får tillsammans i sommar. Jag är ju för sjutton helt färdig efter en helg och ser fram emot att få gå till jobbet på måndagmorgonen för att få lite lugn och ro... Som sagt, mina barn är fantastiska och jag älskar dem över allt annat, men just nu är de överallt! De är rastlösa, far och flyger överallt, vrålar, klättrar, trotsar och testar gränser gång på gång. Känner mig som en slav i mitt egna hem och det enda jag gör är att passa upp, serva, släcka bränder, reda ut bråk och säga nej, nej, nej... hela tiden. Känner mig bitter, sur och ständigt TRÖTT.... Och det står mig upp i halsen! Så fyra veckors "ledighet"( för inte faan är man ledig med småbarn) känns inte som något jag ser fram emot just nu. Jag vet att vi skulle behöva barnvakt för att få komma ifrån lite med den lyxen har vi inte... Någon som känner igen sig eller kan bjussa på några hjälpande ord på vägen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-05 13:02
Tack alla ni som har svarat och kommit med konkreta tips! Jag var väldigt slut när jag skrev det där och behövde verkligen få ventilera mina tankar och känslor. Underbart att jag fick göra det.
jag tar till mig alla råd och tips ni har gett mig och nu ser jag faktiskt fram emot semestern igen med min fina familj.
Tack ännu en gång...