Sexstrejka?!
Jag (21) och min sambo (40) har varit tillsammans i drygt två år och har en son på 6 månader. I början av vårt förhållande hade vi sex hyfsat ofta - iaf varannan dag. Redan då tyckte jag det var lite lite, med tanke på att vi ju just blivit ihop - då vill man ju ha sex typ varje tillfälle som kan fås? Hur som helst var det ändå bra och jag var rätt nöjd ändå.
Nu har vi sex max 3ggr/vecka, oftast typ EN gång i veckan. Detta är på tok för lite för mig, som fortfarande helst skulle vilja ha sex minst en gång om dan. Jag "klarar mig" på var tredje dag kanske, men blir det mindre blir jag tjurig, grinig och ledsen (känner mig ju oattraktiv).
Jag har självklart tagit upp detta med min sambo (flera gånger), men han ger mig aldrig något "riktigt" svar. Han skyller lite löst på att det är svårt när man har ett litet barn, men barnet sover från ca 21 och sen hela natten, så sonen hindrar oss ju knappast på kvällen iaf.
Tidigare försökte jag ta initiativ till sex i princip varje kväll, men efter att ha blivit avvisad 9 fall av 10 en längre tid blev jag så pass sårad att jag gav upp. Jag försökte även krama/pussa honom etc under dagarna, men även detta mottogs med motvilja. Jag tar numer initiativ till varken kramar, pussar eller sex, vilket har resulterat i att vi aldrig rör varandra förutom de gånger HAN tar initiativ till sex, vilket som sagt är ca 1g/veckan.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag känner att mina känslor för honom håller på att försvinna, och det vill jag inte!
Har funderat på att "sexstrejka"? Typ att säga till honom när han för ovanlighetens skull vill ha sex, att jag inte vill det, eftersom vi aldrig rör varandra annars. Jag behöver vardagsmys med kramar och pussar för att jag ska vilja ha sex med honom sen, annars känns det som att vi bara har sex de gånger han råkar vara kåt och att han lika väl skulle kunna runka, men att jag ju ligger bredvid i sängen så då kan han ju ta mig till hjälp.
Usch vad jag är less på det här :(