• Anonym (Tjej)

Sexstrejka?!

Jag (21) och min sambo (40) har varit tillsammans i drygt två år och har en son på 6 månader. I början av vårt förhållande hade vi sex hyfsat ofta - iaf varannan dag. Redan då tyckte jag det var lite lite, med tanke på att vi ju just blivit ihop - då vill man ju ha sex typ varje tillfälle som kan fås? Hur som helst var det ändå bra och jag var rätt nöjd ändå. 

Nu har vi sex max 3ggr/vecka, oftast typ EN gång i veckan. Detta är på tok för lite för mig, som fortfarande helst skulle vilja ha sex minst en gång om dan. Jag "klarar mig" på var tredje dag kanske, men blir det mindre blir jag tjurig, grinig och ledsen (känner mig ju oattraktiv).
    Jag har självklart tagit upp detta med min sambo (flera gånger), men han ger mig aldrig något "riktigt" svar. Han skyller lite löst på att det är svårt när man har ett litet barn, men barnet sover från ca 21 och sen hela natten, så sonen hindrar oss ju knappast på kvällen iaf. 

Tidigare försökte jag ta initiativ till sex i princip varje kväll, men efter att ha blivit avvisad 9 fall av 10 en längre tid blev jag så pass sårad att jag gav upp. Jag försökte även krama/pussa honom etc under dagarna, men även detta mottogs med motvilja. Jag tar numer initiativ till varken kramar, pussar eller sex, vilket har resulterat i att vi aldrig rör varandra förutom de gånger HAN tar initiativ till sex, vilket som sagt är ca 1g/veckan.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag känner att mina känslor för honom håller på att försvinna, och det vill jag inte!
    Har funderat på att "sexstrejka"? Typ att säga till honom när han för ovanlighetens skull vill ha sex, att jag inte vill det, eftersom vi aldrig rör varandra annars. Jag behöver vardagsmys med kramar och pussar för att jag ska vilja ha sex med honom sen, annars känns det som att vi bara har sex de gånger han råkar vara kåt och att han lika väl skulle kunna runka, men att jag ju ligger bredvid i sängen så då kan han ju ta mig till hjälp.
    Usch vad jag är less på det här :(      

• Svar på tråden Sexstrejka?!
  • Anonym

Jag tycker att din sambo bör undersöka varför hans lust har minskat. Han bör göra det för förhållandets skull, för att ni båda ska må bra i förhållandet. Ni kan tex gå till en sexolog.

• Anonym (40+)

Tyvärr är det inte särskilt ovanligt bland de vänner jag har - efter 40-45-årsåldern så minskar många mäns sexlust rejält. Samtidigt som många kvinnor har sin sexuella topp då.

Jag har inget tips, jag är förvisso äldre än du men i samma situation. Det är himla tråkigt att alltid ta initiativet till sex och att (nästan) aldrig få känna sig uppvaktad och åtrådd. 

• Anonym

Det finns bra hjälp att få mot minskad sexlust. Ta hjälp av någon!

• Anonym (elisadeutsche)

Koppla ut nätverksladden till hans dator. Om han vill ha sex när han inte kan använda sin dator s betyder det att han sitter och tittar på porr...

• Frontline
    Anonym (40+) skrev 2012-05-20 16:12:05 följande:
    Tyvärr är det inte särskilt ovanligt bland de vänner jag har - efter 40-45-årsåldern så minskar många mäns sexlust rejält. Samtidigt som många kvinnor har sin sexuella topp då.

Jag har inget tips, jag är förvisso äldre än du men i samma situation. Det är himla tråkigt att alltid ta initiativet till sex och att (nästan) aldrig få känna sig uppvaktad och åtrådd. 
    Så sant så, jag är över 40 och har inte alls samma sexlust längre som jag hade förr då kunde det bli varje dag och ibland ett par gånger till samma dag.
    Vi har kanske sex 1-2 gånger i veckan nu för tiden och det verkar räcka för frugan klagar inte...
    Anonym (elisadeutsche) skrev 2012-05-20 16:15:11 följande:
    Koppla ut nätverksladden till hans dator. Om han vill ha sex när han inte kan använda sin dator s betyder det att han sitter och tittar på porr...
    Så alla som inte har sex så ofta kollar på porr på nätet.. HAHA stackare skärp dig...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • glad i livet

Sexstrejka är inte bra.. jag testade allt i mitt förra förhållande. Vi hade olika sexlust och jag hade högre än min man. Försökte med att förföra, tjata, sexstrejka mm.

Det som slutligen fungerade var när jag ändrade inställning från att tänka att han ändå kommer avvisa mig till att intala mig att jag var oemotståndlig och det inte fanns en chans för honom att undgå mig.

Det fungerade ett tag. Sen gjorde andra omständigheter att vi separerade.

Sexstrejk kommer dock troligen bara att leda till att du blir ännu mer frustrerad..

• Anonym (Tjej)
    Anonym (elisadeutsche) skrev 2012-05-20 16:15:11 följande:

Nä, det vet jag att han inte gör. Om han inte gör det under sina möten på jobbet vill säga... ?
    Anonym (40+) skrev 2012-05-20 16:12:05 följande:

Ja, jag känner att min självkänsla dör lite i taget. Den var riktigt bra förut, men nu känns det som jag sakta men säkert bryts ner. Jag vet ju att det inte är så att jag inte är attraktiv eller åtråvärd på nåt sätt, för i mina tidigare förhållanden (med män närmare min egen ålder dock) har sex knappast varit någon bristvara :/
  • Old but experienced

Det är kanske inte helt rätt att jämföra med dina tidigare förhållanden och sexet då mot situationen idag med ett barn.
    Prata med din man om behovet av närhet och kramar, det är många kvinnor som saknar det och männen är dåliga tankeläsare (och kanske inte känsliga nog) som inte märker det.
    Det som är lite förvirrande är att du saknar både mer kramar och närhet och mer sex (helst en gång per dag). Och att du behöver kramarna för att kunna ha sex. Hur vill du din man ska tyda det.  Är det OK att ni kramas och pussas varje dag men har sex bara var tredje? Om du kan acceptera det berätta för honom. Jag tror att situationen inte blir bättre om du talar än tjatar på honom. Risken finns att om du bara ställer krav på honom så kan situationen bli sämre. Därför är det viktigt att berätta vad du vill, lyssna också på vad han vill (och klarar av).

Och framför allt - gör inte misstaget att börja jämföra honom med någon av dina tidigare partner.

Allt gott!

• Anonym (Mamma 33)

Hej, jag är 33 och min man 32 och vi har ett barn som är 1,5 år. Vi har varit ihop i 11 år och när vi var ca 22-26 så hade vi sex varje dag - 5 dagar i veckan. Nu har vi sex kanske två gånger i månaden! Vi pratar mycket om det, vi kramas mycket och så men vi orkar inte riktigt ha sex oftare just nu.
    MEN - vi är ju nöjda med det och det är inte du! 
    Samtidigt så  förstår jag att det är svårt för din man med för han känner sig säkert pressad och otillräcklig med av att veta att du inte är helt nöjd. Prata med varandra, försök att inte skuldlägga och rör mycket vid varandra på andra sätt om han inte vill/orkar ha sex just nu.

• Anonym

Kvinnor som lider av minskad sexlust får ofta rådet att hjälpa sin man på annat sätt, genom att runka av honom eller ge honom en avsugning. Varför ges inte samma råd här? Varför kan inte mannen ställa upp på att smeka kvinnan till orgasm eller ge henne oralsex? varför ges så olika råd?

Svar på tråden Sexstrejka?!