Hur inreder man ett nytt städskåp?
Jag behöver hjälp med hur jag ska inreda ett städskåp. Vi ska renovera i tvättstugan och köpa skåpstomme FAKTUM från IKEA. Hur ska jag inreda på bästa sätt för att få plats med allt?
/Helena
Jag behöver hjälp med hur jag ska inreda ett städskåp. Vi ska renovera i tvättstugan och köpa skåpstomme FAKTUM från IKEA. Hur ska jag inreda på bästa sätt för att få plats med allt?
/Helena
Vi gjorde så att vi har en hylla högst upp, där vi förvarar alla möjliga medel och annat som inte behövs så ofta.
Sen har vi även en hylla längst ner, för att ställa undan dammsugarpåsar, trasor...
På hyllan står dammsugaren och till den köpte vi hållare från IKEA. På andra sidan väggen har vi små metallhyllor, även de från IKEA, där vi ställer såna medel som behövs oftare.
Bakom dammsugaren får mopphinken plats med moppen i.
Detta fungerar för oss i alla fall.
Eller vad är det du behöver få plats med mer?
Skruva upp massor med krokar, en hållare för dammsugarslangen, en hållare för moppskaftet, en stång för att hänga dammtrasor, skurtrasor etc på.
Vi har köpt förvaringslådor i kartong på Clas Ohlson som vi har på en hylla i städskåpet där vi förvarar dels olika städprylar, doftkulor till dammsugaren, glödlampor etc och en där vi har förråd med hygienartiklar som tops, bomull, extra deo, shampo, balsam, tandkräm etc. Kartongerna gör det mer städat i skåpet, och det är lätt att hitta vad man behöver. Har skrivit ut fina etiketter med bilder på vad som är i och satt på kartongerna.
Nebulosa: Vad heter dammsugarhållaren på IKEA?
MissBeccis: Hur ser lådorna från Clas Ohlson ut?
Fina tips!
De finns i olika storlekar. Vi köpte 4 st som vi har i två rader i städskåpet.
Har dem dessutom i förråd och garderober för att ha ordning.
www.clasohlson.se/ext.asp
Slanghållare Rationell 49:-
www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=27063&langId=-11&parentCats=15576*15733*16281
Rationell hållare för strykjärn 59:-
www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=63312&langId=-11&parentCats=15576*15733*16281
Rationell handduksstång 69:-
www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=27354&langId=-11&parentCats=15576*15733*16281
Hållare för tex mopp:
www.clasohlson.se/ext.asp
Men vilka fiffiga grejor det finns! :)