• Fabella

Vad passar min kroppstyp?

Jag är kort (156) rätt smal (56 kg)

Jag har kort rygg, stora bröst (70 f-g), brada axlar, liten rumpa, smala långa ben rätt markerad midja.

Hur ska jag klä mig för att inte se ut som en tant pga av tuttarna, och hur kan jag få balans mellan mina smala ben, lilla rumpa och mina breda axlar och stora bröst.

Modet nu är ju hopplöst. Så ge mig lite tips

• Svar på tråden Vad passar min kroppstyp?
  • Ema86

det där med kläder är skitsvårt hur man än ser ut tycker jag.

själv är jag alldels för stor kring mage rumpa höfter o vill helst ha på mig ett cirkustält för att dölja :)

men ja... kanske mörka färger upptill utan extrem urringning, (men ingen polotröja heller då...)

vill du markera midjan ska du ha byxlinnigen där, vill du annars få höfterna att se bredare ut så kan du sätta den dära.
    klackar hjälper till att "få ut" rumpan o göra den mera synlig ;)

annars har jag tyvärr noll koll vad som gäller mode :)     

• Fabella
    Ema86 skrev 2012-05-20 20:22:31 följande:
    det där med kläder är skitsvårt hur man än ser ut tycker jag.

själv är jag alldels för stor kring mage rumpa höfter o vill helst ha på mig ett cirkustält för att dölja :)

men ja... kanske mörka färger upptill utan extrem urringning, (men ingen polotröja heller då...)

vill du markera midjan ska du ha byxlinnigen där, vill du annars få höfterna att se bredare ut så kan du sätta den dära.
    klackar hjälper till att "få ut" rumpan o göra den mera synlig ;)

annars har jag tyvärr noll koll vad som gäller mode :)     
    Det är verkligen skitsvårt att hitta kläder som sitter snyggt. Det som är så konstigt är att nästan alla tycker samma sak.

Varför finns det bara kläder för en typ av kropp. Det känns som att man inte får ha en enda kurva....helst ska man se ut som om man vore 14 hela livet.....men hur många gör det.
  • Lena

Inga kortärmade tröjor och gärna kjolar som står ut. Vringat är snyggt med stora bröst

• Ema86
    Fabella skrev 2012-05-20 20:25:21 följande:
    Det är verkligen skitsvårt att hitta kläder som sitter snyggt. Det som är så konstigt är att nästan alla tycker samma sak.

Varför finns det bara kläder för en typ av kropp. Det känns som att man inte får ha en enda kurva....helst ska man se ut som om man vore 14 hela livet.....men hur många gör det.

nää ingen .. eller ja några.

men alltså kollar man på skyltdockorna idag så tycker jag att dom är för tunna. va är det för sätt att förmedla till unga människor idag? banta tills skelettet kommer fram .. annars passar ingenting.

• Fabella
    Ema86 skrev 2012-05-20 20:27:49 följande:
    nää ingen .. eller ja några.

men alltså kollar man på skyltdockorna idag så tycker jag att dom är för tunna. va är det för sätt att förmedla till unga människor idag? banta tills skelettet kommer fram .. annars passar ingenting.

Det är ju lite så.....väger du inte under 50 kg så får du handla tantkläder på kappahl. :-/.

Det är ju riktigt tråkigt. Även fast jag är nöjd med min kropp fast den inte är perfekt så blir jag ändå lite ledsen när jag ska köpa nya kläder.

Just nu känns det som att hela min garderob består av svart trikå.
  • Ema86
    Fabella skrev 2012-05-20 20:32:48 följande:
    Det är ju lite så.....väger du inte under 50 kg så får du handla tantkläder på kappahl. :-/.

Det är ju riktigt tråkigt. Även fast jag är nöjd med min kropp fast den inte är perfekt så blir jag ändå lite ledsen när jag ska köpa nya kläder.

Just nu känns det som att hela min garderob består av svart trikå.

ja det blir inge kul att gå på affärer längre.

själv har jag mina leggings med långa linnen eller dom stackars slitna jeansen som knappt passar längre.

skulle helst villja ha pösiga säckiga byxor, men det finns inte som passar med denna bakdel :P haha

dock sant som -Lena- skrev, att det är mycket fint med V-ringat om man har stora bröst.        
  • Lena

Jag tycker halens har snygga kläder upp till storlek 48 så jag köper mest därifrån.

Svar på tråden Vad passar min kroppstyp?