• Anonym (förbannad)

Han har tydligen råd, varför ska jag hjälpa till???

Jag blir så arg, jag hjälper till med reskostnader när det ska ske umgänge och nu får jag höra att han köpt ett par byxor och en jacka till barnet för 800 kr! Som han tar på hemma hos sig och av när barnet lämnas hos mig. Det han kan sätta på resor! Jag betalar alla kläder och skickar med, har om och om frågat om han önskar ha med sig annat, fått samma svar, nej.
    Nu ska jag ringa vår handläggare, det här känns ruttet om något!

• Svar på tråden Han har tydligen råd, varför ska jag hjälpa till???
  • Anonym

Men fy. Köpte han kläder till barnet. Vilken rutten människa.

• Severus

Stackars barn!!!!
    Fy fan för att ha en förälder som köper nya kläder.
    Ringa soc??

• Anonym (förbannad)
    Anonym skrev 2012-05-20 20:48:13 följande:
    Men fy. Köpte han kläder till barnet. Vilken rutten människa.
    Inget fel i det, absolut inte! men barnet hinner ha det kanske 10 gånger, är det inte mer värt att lägga det på resor?
  • Anonym

Du är alltså förbannad för att du får betala allt vid umgängesresorna.
    Gå till familjerätten och skriv avtal om kostnaderna, att gnälla på FL hjälper inte och som du märker kommer du inte att få medhåll.

• Anonym (förbannad)
    Anonym skrev 2012-05-20 21:05:58 följande:
    Du är alltså förbannad för att du får betala allt vid umgängesresorna.
    Gå till familjerätten och skriv avtal om kostnaderna, att gnälla på FL hjälper inte och som du märker kommer du inte att få medhåll.
    tänkte mer på tips eller andra som varit i liknande sits.
  • Venne

Jag tycker inte det har med varandra att göra. Ni får ha en överenskommelse kring hur kostnader för resor delas. Vad han sedan vill lägga ut för extra pengar på sitt barn har du faktiskt inte med att göra.

• Anonym
    Anonym (förbannad) skrev 2012-05-20 21:26:28 följande:
    tänkte mer på tips eller andra som varit i liknande sits.
    Det bästa tipset du kan få att ta det via familjerätten.

Om du inte är ute efter tips på hur man effektivast gnatar sönder öronen på någon.
    Men det kommer du inte heller få utan du kommer bara bli idiotförklarad och människor kommer att försöka gnugga in i  ditt medvetande att du är en snål jävel som bara är ute efter att suga pengar ur x-et.
  • Anonym (??????)

Vem av er flyttade? Hur många mil är det emellan er? Hur står kostnad står du för resorna?

• Anonym (förbannad)
    Anonym (??????) skrev 2012-05-20 23:06:19 följande:
    Vem av er flyttade? Hur många mil är det emellan er? Hur står kostnad står du för resorna?
    Jag, 14 mil tur och retur och jag står för halva kostnaden.
  • Tramsa

Men det är väl bra att han köper kläder till barnet och det står ju inte i motsättning till att du betalar hälften av barnets reskostnader. Du kanske kan se det så att han betalar för att barnet ska kunna träffa honom, och du betalar för att barnet ska kunna komma hem till dig igen och vad barnet sen har för kläder osv på det andra stället är upp till den förälder som just då har barnet hos sig?

Svar på tråden Han har tydligen råd, varför ska jag hjälpa till???