• Xynthia

Tips på böcker: Personlig utveckling, få en att njuta av livet!

Hej!

Jag undrar ifall ni har några bra boktips på personlig utveckling både mentalt och fysiskt?
    Böcker som handlar om positiv energi, kropp & själ, hälsa, skönhet och kroppslig balans. Väldigt utbrett men sådant som gör att man mår bra som människa helt enkelt. Böcker som ger tips om hur man ska njuta av livet och jobba med sig själv :)

• Svar på tråden Tips på böcker: Personlig utveckling, få en att njuta av livet!
  • Machapuchare

För föräldrar rekommenderar jag boken "Mindfulness för föräldrar" av Heidi Andersen och Anna-Maria Stawreberg

• Xynthia

Jag är själv inte förälder ännu, men ska hålla den i minnet tills den dagen kommer!

Säkert ett bra boktips åt er andra som är förälder! :)

Tack

• Machapuchare

Känner inte till några andra Mindfulnessböcker men det är verkligen ett bra tänk för att kunna njuta av livet. Kanske kan du hitta någon mindfulness-bok som passar dig.
    Ett annat tips är "Att välja glädje" av Kay Pollak

• Xynthia

Jag kollade upp boken och den verkar intressant! Den hade dessutom fått bra recenssioner, dvs verkar vara omtyckt och ge goda råd :)

Tack för tipset! Viktigt att ta hand om det vi har och försökta njuta fullt ut så länge vi har chansen.

Svar på tråden Tips på böcker: Personlig utveckling, få en att njuta av livet!