• Zoya

Ekologiskt hudvård och mineral smink

Hej,
    Jag har blivit mer och mer intresserad av ekologisk hudvård och mineral smink. Jag har precis köpt färgad dagkräm från MÁDARA, och även puder från Lily Lolo. Jag har bara använt mineralsmink från Bare Minerals men tänkte testa något nytt denna gång.

Vilka ekologiska produkter eller/och mineral smink har ni testat och vad tyckte ni om dem? 

• Svar på tråden Ekologiskt hudvård och mineral smink
  • Jess86

Detta använder jag och är jättenöjd! Mycket bättre än bare minerals, och innehåller bara naturliga produkter men ekologiskt vet jag inte om det är. Skickar med en länk på ingredienslistan så kan du klicka vidare för att se produkterna sen:
    http://www.tikei.se/artiklar/ingredienser.php

• wesdxc

Jag använder Bare Minerals, är nöjd med funderar på att testa mig vidare :) Har haft Mary Kays också, inte att rekommendera. Sitter inte skönt på huden och ger inte ett sånt naturligt intryck.

• Zoya

Eftersom jag inte har fått hem min ekologiska foundation/dagkräm från MÁDARA än, så vet jag inte om det är bra. 

Om man har problem hud, känslig hud osv.. är ekologiska produkter bättre för huden då? Är det nån som har märkt nån skillnad på "vanliga" hudprodukter och ekologiska? 

• Jess86
    Zoya skrev 2012-05-21 20:31:41 följande:
    Eftersom jag inte har fått hem min ekologiska foundation/dagkräm från MÁDARA än, så vet jag inte om det är bra. 

Om man har problem hud, känslig hud osv.. är ekologiska produkter bättre för huden då? Är det nån som har märkt nån skillnad på "vanliga" hudprodukter och ekologiska? 

Märket som jag tipsade om är bra för problemhud...
  • Hugan

Jag använder REN och Jane Iredale båda är superbra. Jag använder arganolja till ansiktet och håret ibland också.

• Zoya
    Hugan skrev 2012-05-22 19:45:08 följande:
    Jag använder REN och Jane Iredale båda är superbra. Jag använder arganolja till ansiktet och håret ibland också.
    Fast är REN ekologiskt?
  • Zoya

ansiktskräm/foundation från MADÁRA är sååå bra! Jag kan varmt rekommendera den :) 

• Ekosnygg

För att en vara skall kallas för ekologisk så behöver bara ca en ingrediens vara ekologisk, sen kan det vara helt andra ingredienser i. Försök att ha koll på om produkterna är certifierade eller inte.

• Nohanna

Använder Dr.Hauschkas hudvård & makeup. Har gjort det sen flera år tillbaka och kommer aldrig att byta. Min hud har blivit helt perfekt sen jag slutade med alla skräpmärken man kan köpa på ica och kicks.

Köper Dr Hauschka från www.skinlife.se

EKOBUTIK - www.skinlife.se
  • Minsko

På vilket sätt är du känslig i hyn? Ibland kan känslig hy reagera på ekologiska produkter just för att det är så naturligt. Men det är så individuellt! Vet du vad du är känslig mot?

Kan vara värt att testa produkter utan parfym och färgämnen :)

Svar på tråden Ekologiskt hudvård och mineral smink