Dålig ekonomi och dags återigen att köpa presenter - tips sökes!
Jag är mammaledig och min man är arbetslös. Vi klarar oss precis med de pengar vi får in, men något extra har vi inte råd med. Nu är det åter dags för alla avslutningar, studenten osv. och i år är det många presenter som ska ges - dessa är alltså alla nära släktingar, så en enkel liten ros räcker inte enligt min åsikt.
Min syster tar studenten och till henne har jag redan beställt en vit stor ros som endast går att specialbeställa från en blomsterbutik. Den kostar ca 60kr. Tanken var att vi skulle ha köpt presentkort till IKEA för 1000kr... men nu har vi ju inte råd med det. Vad kan jag ge henne som inte kostar skjortan, men som ändå kommer att kännas speciellt? Något man kan tillverka själv?
Min syster med familj och mina farsföräldrar kommer på besök från utlandet och till dem vill jag ju också ge något. Frågan är bara vad får man för en liten penning - alternativt vad skulle man kunna tillverka själv? Presenter de ger till oss är alltid rätt värdefulla. Mina farsföräldrar har bara under detta år gett oss i "random" presenter 15000kr cash. Fast dom har för det mesta varit "öronmärkta" till vår nyfödda dotter.. så det är pengar vi inte kan röra. Min syster med familj köper alltid dyra presenter fast de själva inte har någon toppen ekonomi. Därför känns det fjantigt av mig att inte köpa något till dem.
Så hjälp! Vad är lösningen på detta? Alla besök, studenten och andra avslutningar är nu inom 1 månads tid... så min nästa mammapenning hinner inte komma innan allt redan är över. Har på mitt konto nu ca 600kr kvar... Pengarna på min mans konto ska vi använda för att köpa mat för.