• En struts

Någon som tappat mobilen i sjön och den fungerar ändå?

Min dotter tappade sin mobil i sjön igår. Den låg väl där en minut innan hon fick upp den. Jag mitt sluthuvud sätter på den direkt för att se om den fungerar: DET SKA MAN INTE GÖRA! JAG VET NU! Den fungerade faktiskt. Men kollade inte mer utan tog av den direkt.
    Så den ligger på tork nu. Det verkar ju som att den KAN fungera då, fast den legat i sjön.
    Någon som tappat den i sjön och så ändå fått den att fungera normalt.
    (Förutsatt att jag inte saboterat den på grund av att jag satte på den tillfälligtvis.)

• Svar på tråden Någon som tappat mobilen i sjön och den fungerar ändå?
  • HEARM

jag skulle plocka isär den så mycket jag kan o torka delarna o låta den torka över natten

• En struts
    HEARM skrev 2012-05-21 11:23:56 följande:

jag skulle plocka isär den så mycket jag kan o torka delarna o låta den torka över natten

Jo, den ligger isärplockad och torkar nu.
    Vi kanske plockar ihop den ikväll tidigast. Så länge ska den torka har jag hört.
  • Susanne 977

Man ska gärna lägga den i en påse med okokt grötris som drar ut fukten.
    Låt ligga ett par dygn.

Tyvärr brukar problem kunna dyka upp senare när det blir korrosion i telefonen.
    Men visst kan de klara sig, det är inte alls ovanligt

• vikarien

Min bror simmade med sin i badbyxorna och en kompis tappa sin i havet, ingen av dom har funkat som dom borde :-P men var ju saltvatten då... Men drulleförsäkringen har tagit det, så blev inte så farligt ändå

• Tullipan

Ibland får den skador i micken, att det knastrar när man ringer.
    Beror mycket på märke & modell.

Jag tappade min i badet en gång, den fungerade alldeles utmärkt efter det, en lite äldre samsung hade jag då.
    En kompis tappade sin i toan.
    Min HTC däremot gillade inte lite regn ens.
    Så det där är väldigt olika, men tycker ganska ofta att de går att torka.

• pluvdo

Jag kan inte minnas att jag tappat någon mobil i vatten så länge, men den bör (förhoppningsvis) fungera igen. Det hade varit annorlunda om den ramlat i havet, i synnerhet då du startade den efteråt, eftersom saltvatten leder ström (om jag inte är helt ute och cyklar nu) vilket leder till kortslutningar om man försöker starta en elpryl som fått saltvatten på/i sig. Men jag tror att den fungerar efter sötvatten. Min son hällde massa vatten på en leksakstraktor han har. Först fungerande den inte alls, men efter att den fått stå upp-och-ner några timmar fungerade hälften av knapparna på och sedan fick den stå på sidan lite och sedan på andra sidan och så fungerade alla knappar igen. Så jag tror inte att sötvatten gör någon permanent skada.

Men jag lovar inget. :)

• IsDimma

Hade en kollega som tappade sin i toaletten här om sist. Hon gjorde som du och knäppte på den för att se om den funkade. Sen fick hon skäll av mig på kvällen Och därefter torkade hon den efter konstens alla regler - hon gjorde sitt i ugnen. Den fungerar som den ska idag .-)

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • tahira

Min kompis tappade sin iPhone i toaletten i påskas. Hon satte dock inte på den utan lät den torka i en vecka. Har fungerat hur bra som helst sedan dess

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • En struts
    Tullipan skrev 2012-05-21 11:29:57 följande:
    Jag tappade min i badet en gång, den fungerade alldeles utmärkt efter det, en lite äldre samsung hade jag då.
    En kompis tappade sin i toan.
    IsDimma skrev 2012-05-21 11:47:39 följande:
    Hade en kollega som tappade sin i toaletten här om sist. Hon gjorde som du och knäppte på den för att se om den funkade. Sen fick hon skäll av mig på kvällen Och därefter torkade hon den efter konstens alla regler - hon gjorde sitt i ugnen. Den fungerar som den ska idag .-)
    tahira skrev 2012-05-21 11:51:57 följande:
    Min kompis tappade sin iPhone i toaletten i påskas. Hon satte dock inte på den utan lät den torka i en vecka. Har fungerat hur bra som helst sedan dess
    tahira skrev 2012-05-21 11:51:57 följande:
    Det är ju helt fantastiskt egentligen, att de kan fungera trots bad (om man har tur och torkar den på rätt sätt, beroende på modell också). Det visste jag inte.
  • Ingen som du känner

Jag körde min samsung i tvättmaskinen ett helt program. När den hade torkat fungerade den ändå.

• En struts

Samsung är tydligen märket för bad. Jo, min dotter har en Samsung har jag för mig.

• En struts
    En struts skrev 2012-05-21 13:37:50 följande:
    Samsung är tydligen märket för bad. Jo, min dotter har en Samsung har jag för mig.
    (Pappa köpte den så jag har inte helt koll.)
  • Meddelande borttaget
  • Ely

tappade min htc i toaletten, drog upp den direkt , isär i ett dygn, i rispåse osv.
    Den funkade inte normalt igen..

på en fest så tappade jag min SAMSUNG galaxy i värdinnans hunds vattenskål ( eh ja..hehe ) och den stängde inte ens av sig, var och är som vanligt 

• tahira
    Ingen som du känner skrev 2012-05-21 13:36:20 följande:
    Jag körde min samsung i tvättmaskinen ett helt program. När den hade torkat fungerade den ändå.
    Oj! Fantastiskt!
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Ingen som du känner
    tahira skrev 2012-05-21 14:04:36 följande:
    Oj! Fantastiskt!
    Ja, Jag blev verkligen imponerad!
    Köper bara samsung hädanefter
  • ESCV

En kompis till mig badade med mobilen i BH'n den överlevde någon månad sen gick högtalaren sönder och sändningen försvann.

• En struts

Oj, fick reda på att det var en Sony Eriksson Men vi får hoppas den orkar kämpa på som alla andra badande mobiler här.

• En struts

Den fungerar. Trots att det är en Sony Eriksson.
    Jag kommer med den spännande uppföljningen så småningom, ifall den inte får några men.

Svar på tråden Någon som tappat mobilen i sjön och den fungerar ändå?