• Anonym (Diarré)

Diarre efter förlossning. Normalt??

Jag födde mitt första barn för 11 dagar sedan. Dagen efter förlossning gick jag på toaletten och avföringen var då som den ska vara.

Men efter det så har jag fått världens diarré. Vaknar varje natt med ont i magen och det bara rinner. Är detta normalt? Det liksom slutar aldrig och det spelar ingen roll vad jag äter. Får jag inte ont i magen precis efter jag ätit så kommer det på kvällen - natten.

Någon mer som haft diarré efter förlossningen eller som vet om detta är normalt?

Födde vaginalt utan problem och sydde bara några få stygn.

• Svar på tråden Diarre efter förlossning. Normalt??
  • Coyote

Ja, det är inte helt ovanligt. Alla tarmar ska lägga sig tillrätta och livmodern drar ihop sig vilket kan reta tarmarna. Se till att du får i dig tillräckligt med vätska, och kanske är det dags att ringa Sjukvårdsrådgivningen och höra efter, du har ju trots allt haft diarré ganska länge nu.

• msmalin

Kolla upp det så det inte är någon tarmsjukdom. Det kan oxå komma efter en graviditet. Jag har själv ulcerös colit som jag fick denna graviditet, började med lös mage. Jag har efter mina andra fyra förlossningar varit normal i magen. Denna gång ska jag äta kortison efter förlossning för att inte bli sjukare

Svar på tråden Diarre efter förlossning. Normalt??