• Anonym (jag)

Vem bjuder du upp på dansgolvet?

Jag är inte ute så ofta men de gånger jag varit det så har jag funderat på vad man kollar på när man bjuder upp någon eller föreslår att man ska dansa.

Själv är jag en typisk panelhöna som aldrig någonsin blir uppbjuden..så jag undrar helt enkelt..vad tittar ni killar på?, Vem bjuder ni upp?

Och framför allt, varför blir inte jag uppbjuden? Är det för att jag är nykter, och ser snäll och oskyldig ut eller vad är problemet?, ´Jag är smal och hyfsat söt,  i 30årsåldern och dansar hyfsat, Ser dock ut som en fin, pryd och ordentlig flicka.    

• Svar på tråden Vem bjuder du upp på dansgolvet?
  • Anonym (jag)
    Anna Paulita skrev 2012-05-21 19:41:17 följande:
    Bjuder man ens upp nu för tiden? Alls. Nu går jag aldrig ut, men ändå-

Mina vänner blir iaf uppbjudna, ..men inte jag, fast det kommer inte längre som en överraskning. Och då av främlingar. 
  • Anonym (snygga)

Jag bjuder upp de med snygga ben.

• Anna Paulita
    Anonym (jag) skrev 2012-05-21 19:43:26 följande:

Mina vänner blir iaf uppbjudna, ..men inte jag, fast det kommer inte längre som en överraskning. Och då av främlingar. 

Okej, jag går som sagt väldigt sällan ut så det är nog en överdrift och säga att jag har koll.... :P
  • Kloverman
    Anonym (jag) skrev 2012-05-21 19:43:26 följande:
    Det beror ju helt på, vilka signaler som du skickar ut, alltså om du "beter" dig reserverad på något vis, det kan helt enkelt vara så folk ser på dig även fast det inte stämmer, en sån där omedveten grej.

som exempel tror alla att jag vid första blicken är en "tuffing" , biffig, tajta kläder etc... Men efter ett tag märk folk att jag är mer som en "teddybjörn" . 

Så det kan ju vara små detaljer, som folk reagerar över  när man först träffas så att säga.

Jag bjuder nog upp personen som är lite mystisk, som inte ska surra konstant pågrund utav "pinsam tystnad" , ögonen är viktigt, gnistret så att säga, har kvinnerna det så spelar det inte så stor roll hur dom ser ut bara hyfsat normal.

Det ska då i alla fall inte vara nån bimbo , det går bort direkt...
    Sååååååå  ögonen, läpparna, leendet , det är mycket som kan få en att smälta.

• Nyfiken gul

bjuder upp?

Ja det beror väl kanske på vart man väljer att gå ut.  Vanlig krog med discodans och "släpa-runt-dans"  kräver ingen uppbjudning, där drar man med sig tjejkompisarna ut på golvet och har man då kul och kan släppa loss och dansa runt så kommer det inte saknas danspartners.  En tjej som tar för sig är intressant och drar till sig både män och kvinnor.

Är man på lokal och dansar vuxendans till kanske levande orkester av något slag tex dansband eller något bättre coverband så finns det "dansregler".  Där är det varannan damernas i regel, bjuder du upp någon blir du också uppbjuden tillbaka.  Men det är samma här också, tar man för sig och vågar ge sig ut på dansgolvet så kommer snart flera stycken att vilja dansa med dig.  Är det överskott på kvinnor så går det utmärkt att även här släpa ut sin kompis och dansa runt på golvet.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (jag)
    Kloverman skrev 2012-05-21 20:01:52 följande:
    Det beror ju helt på, vilka signaler som du skickar ut, alltså om du "beter" dig reserverad på något vis, det kan helt enkelt vara så folk ser på dig även fast det inte stämmer, en sån där omedveten grej.

som exempel tror alla att jag vid första blicken är en "tuffing" , biffig, tajta kläder etc... Men efter ett tag märk folk att jag är mer som en "teddybjörn" . 

Så det kan ju vara små detaljer, som folk reagerar över  när man först träffas så att säga.

Jag bjuder nog upp personen som är lite mystisk, som inte ska surra konstant pågrund utav "pinsam tystnad" , ögonen är viktigt, gnistret så att säga, har kvinnerna det så spelar det inte så stor roll hur dom ser ut bara hyfsat normal.

Det ska då i alla fall inte vara nån bimbo , det går bort direkt...
    Sååååååå  ögonen, läpparna, leendet , det är mycket som kan få en att smälta.

Jag fick höra redan som 19åring på krogen att jag ser ut som en tjej man inte bjuder upp, inte försöker ragga på ute på krogen utan hellre tar med hem till sin mamma.

Vore ju roligt att vara lite mer party..   
  • Anonym
    Anonym (jag) skrev 2012-05-21 20:20:51 följande:
    Jag fick höra redan som 19åring på krogen att jag ser ut som en tjej man inte bjuder upp, inte försöker ragga på ute på krogen utan hellre tar med hem till sin mamma.

Vore ju roligt att vara lite mer party..   

om du vill vara mer party så kanske du får bete dig som ett party....

själv förstår jag inte vitsen med att över huvdu taget gå ut om man är en panelhöna, för min personliga reaktion är att dom panelhönor jag stöter på ser ut att vantrivas och helst ser ut som att dom vill gå hem.  Dom ser uttråkade ut och ser ut att mest vara ivägen och nån som håller ordning på kompisarnas väskor och mobiler. Och allt som oftast är dom helt uppslukad av att uppdatera FB-statusen via sin Iphone.

en sån människa vill jag inte bjuda upp för det ser inte inbjudande ut om du förstår.

Man kan åtminsone anstränga sig och försöka SE ut som om man hade en trevlig kväll, mingla runt lite, beställa en öl i baren och slänga ett "hejsan,trevlig kväll" till den som står brevid och ge ett leende till han som råkar gå förbi. 

Jag bryr mig inte så mycket om ifall tjejen dansar eller inte, det är oväsentligt, men när jag träffar på samma tjej för fjärde gången på olika ställen på utestället så blir jag nyfiken på vem hon är. Nån som ser avslappnad ut och minglar runt och pratar blir intressant och jag kan mycket väl tänka mig en dans.       
  • Anonym (jag)
    Anonym skrev 2012-05-21 20:39:34 följande:

om du vill vara mer party så kanske du får bete dig som ett party....

själv förstår jag inte vitsen med att över huvdu taget gå ut om man är en panelhöna, för min personliga reaktion är att dom panelhönor jag stöter på ser ut att vantrivas och helst ser ut som att dom vill gå hem.  Dom ser uttråkade ut och ser ut att mest vara ivägen och nån som håller ordning på kompisarnas väskor och mobiler. Och allt som oftast är dom helt uppslukad av att uppdatera FB-statusen via sin Iphone.

en sån människa vill jag inte bjuda upp för det ser inte inbjudande ut om du förstår.

Man kan åtminsone anstränga sig och försöka SE ut som om man hade en trevlig kväll, mingla runt lite, beställa en öl i baren och slänga ett "hejsan,trevlig kväll" till den som står brevid och ge ett leende till han som råkar gå förbi. 

Jag bryr mig inte så mycket om ifall tjejen dansar eller inte, det är oväsentligt, men när jag träffar på samma tjej för fjärde gången på olika ställen på utestället så blir jag nyfiken på vem hon är. Nån som ser avslappnad ut och minglar runt och pratar blir intressant och jag kan mycket väl tänka mig en dans.       
    Åh, där ökade självförtroendet enormt...

Självklart ser jag glad och trevlig ut när jag är ute, ler och flirtar, men något är ändå fel. Och om man till syvende och sist bara får hålla koll på allas väskor så blir man uttråkad och åker då hem.    
  • Anonym

varför finner du dig i att överhuvud taget VARA en panelhöna? 

Jag vet inte vart du brukar gå ut nånstans men varför sitter du bara och väntar? ta tag i dina kompisar och dra ut på dansgolvet, var aktiv och ta egna initativ. Tjuva dom killar som bjuder upp kompisarna, det gör jag ibland.  "nej men du ser så trevlig ut, en dans med mig först så lovar jag att X är din resten av kvällen" - sagt med ett vänligt leende.  jag lovar det är ingen som kommer att säga nej.

Sen får man kanske omvärdera sina tankar lite inför en utekväll. Vill du vara ute och ha trevligt med dina kompisar eller vill du vara ute för att sitta o vara panelhöna för att det kanske kan vara kvällen då nån kille bjuder upp?

Det känns lite som att du ger upp redan innan du går ut för kvällen. Vilket är synd.

Gå ut och ha roligt för att DU faktiskt TYCKER att det är roligt att gå ut. Spela roll om du får en dans eller inte.

Att åka till andra städer och gå ut kan också vara ett tips, då är både du och dina kompisar ute på lika villkor och ingen känner någon. En ny krog innebär också oftast nya osynliga "regler" och det kan vara riktigt kul att sitta och fundera och klura på vad som gäller på just det här stället.                 

• Anonym (jag)
    Anonym skrev 2012-05-21 22:56:45 följande:
    varför finner du dig i att överhuvud taget VARA en panelhöna? 

Jag vet inte vart du brukar gå ut nånstans men varför sitter du bara och väntar? ta tag i dina kompisar och dra ut på dansgolvet, var aktiv och ta egna initativ. Tjuva dom killar som bjuder upp kompisarna, det gör jag ibland.  "nej men du ser så trevlig ut, en dans med mig först så lovar jag att X är din resten av kvällen" - sagt med ett vänligt leende.  jag lovar det är ingen som kommer att säga nej.

Sen får man kanske omvärdera sina tankar lite inför en utekväll. Vill du vara ute och ha trevligt med dina kompisar eller vill du vara ute för att sitta o vara panelhöna för att det kanske kan vara kvällen då nån kille bjuder upp?

Det känns lite som att du ger upp redan innan du går ut för kvällen. Vilket är synd.

Gå ut och ha roligt för att DU faktiskt TYCKER att det är roligt att gå ut. Spela roll om du får en dans eller inte.

Att åka till andra städer och gå ut kan också vara ett tips, då är både du och dina kompisar ute på lika villkor och ingen känner någon. En ny krog innebär också oftast nya osynliga "regler" och det kan vara riktigt kul att sitta och fundera och klura på vad som gäller på just det här stället.                 
    Jag går som sagt inte ut så ofta då jag inte tycker det är så kul. Var dock ute i helgen och funderade då på vilka tjejer som egentligen blir uppbjudna är, vad har de som inte jag har?

Jag är glad över att det finns andra sätt att hitta en partner än krogen. Hade krogen varit enda alternativet hade det varit kört för mig.

Vanligen när jag är ute så bryr jag mig nada om andra, jag dansar med mina vänner och har kul. Ibland blir det dock alltför märkbart att jag inte är en sån man bjuder upp eller hånglar med. Det gör nu ingenting men intressant att fundera på varför.

Jag ser som sagt inte tjurig ut och är söt med fin kropp. Kan möjligen ha en avvisande hållning, men det är inte medvetet.        
  • PrimitivMan

Jag föredrar att hänga i baren . Nemo Saltat Sobrius. Fast jo jag dansar också, men inte för att jag tycker dansen i sig är kul. Det har ett syfte, som förspel; brukar ge bra tillfällen att hångla upp den man är intresserad av. Dessutom kan man spana in hur kvinnan rör sig. Är man inte sugen på att hångla upp henne innan så brukar man bli det. Fast det var ju förr i tiden. Nu är man ordentlig och städad *harkel*.

Vem man bjuder upp? Ja att hon ser intressant och attraktiv (när det närmar sig stängningsdags brukar konstigt nog attraktiviteten öka hmm) ut är en bra start: Sen går vissa bort som ser ut att vara helt ointresserade och tycker att alla är under deras värdighet att dansa med. Fast det händer även jag gjort det, bara för skojs skull. Vilket funkar i en del fall då de inser man skiter i deras "fasad" utåt. Who Dares, Wins.

Is sex dirty? Only if it's done right
Svar på tråden Vem bjuder du upp på dansgolvet?