Vår granne verkar hata oss
Vår granne som bor vägg i vägg med oss är så jävla otrevlig. Hon verkar alltid vara sur mot oss och vi vet inte vad vi har gjort för fel. Vi festar typ aldrig så det har iallafall inte med något sånt att göra.
Nu har hennes yngsta börjat på samma förskola som vi har våra barn på, och när vi har sett henne komma gåendes så brukar vi hälsa (så klart) och hon har alltid hälsat tillbaks, dock väldigt svalt. Precis lika svalt som när man möter henne i trappuppgången.
Och sist när vi åkte förbi henne så flög både min och sambons hand upp i ren reflex, men då kollade hon bara på oss som att vi vore dumma i huvudet sen fortsatte hon bara gå. Efter det vet jag inte om jag ska hälsa eller om jag ska låta bli.
Sambon berättade om en händelse som skedde för någon dag sedan, han var på väg ut och mötte henne i porten, då hade hon bara vänt bort huvudet för att typ slippa hälsa. Suck!
Nu har de bott här i snart 2 år och ända sedan de flyttade in i vår trappuppgång så har jag känt att jag inte trivs längre. Jag vill bara flytta härifrån. De, eller åtminstone hon, har varit otrevlig från dag ett. Jag vet inte vad vi har gjort henne, hon verkar helt enkelt störa sig på mig/oss av någon anledning.
Vi trivs jättebra med lägenheten och med övriga grannar, men hon känns bara falsk. Jag vet inte om hon hatar oss eller om hon är så där mot alla (dock verkar det inte så).
Sambon bryr sig inte, men jag kan inte låta bli att ta åt mig.
Våra döttrar är i princip i samma ålder, hennes dotter är kanske ett eller två år äldre. Och min tjej vill så gärna gå över och leka med hennes dotter men jag har känslan av att mamman inte vill det så jag försöker hitta på saker tillsammans med henne istället. Gå till lekparken, gå ut och cykla osv. Men det kommer ju inte fungera i längden.
Jag tycker det är så tråkigt att det ska behöva vara så här. Men jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre så det lär väl fortsätta tills någon av oss flyttar! Nån som har något förslag på vad vi kan göra?