• Anonym (ledsen, fattar 0)

Vår granne verkar hata oss

Vår granne som bor vägg i vägg med oss är så jävla otrevlig. Hon verkar alltid vara sur mot oss och vi vet inte vad vi har gjort för fel. Vi festar typ aldrig så det har iallafall inte med något sånt att göra.

Nu har hennes yngsta börjat på samma förskola som vi har våra barn på, och när vi har sett henne komma gåendes så brukar vi hälsa (så klart) och hon har alltid hälsat tillbaks, dock väldigt svalt. Precis lika svalt som när man möter henne i trappuppgången.
    Och sist när vi åkte förbi henne så flög både min och sambons hand upp i ren reflex, men då kollade hon bara på oss som att vi vore dumma i huvudet sen fortsatte hon bara gå. Efter det vet jag inte om jag ska hälsa eller om jag ska låta bli.

Sambon berättade om en händelse som skedde för någon dag sedan, han var på väg ut och mötte henne i porten, då hade hon bara vänt bort huvudet för att typ slippa hälsa. Suck!

Nu har de bott här i snart 2 år och ända sedan de flyttade in i vår trappuppgång så har jag känt att jag inte trivs längre. Jag vill bara flytta härifrån. De, eller åtminstone hon, har varit otrevlig från dag ett. Jag vet inte vad vi har gjort henne, hon verkar helt enkelt störa sig på mig/oss av någon anledning.

Vi trivs jättebra med lägenheten och med övriga grannar, men hon känns bara falsk. Jag vet inte om hon hatar oss eller om hon är så där mot alla (dock verkar det inte så).
    Sambon bryr sig inte, men jag kan inte låta bli att ta åt mig.

Våra döttrar är i princip i samma ålder, hennes dotter är kanske ett eller två år äldre. Och min tjej vill så gärna gå över och leka med hennes dotter men jag har känslan av att mamman inte vill det så jag försöker hitta på saker tillsammans med henne istället. Gå till lekparken, gå ut och cykla osv. Men det kommer ju inte fungera i längden.

Jag tycker det är så tråkigt att det ska behöva vara så här. Men jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli bättre så det lär väl fortsätta tills någon av oss flyttar! Nån som har något förslag på vad vi kan göra?

• Svar på tråden Vår granne verkar hata oss
  • Anonym (e)

Skit i henne så länge hon inte gör er nått så är hon inget problem. Tyvärr så finns det alltid människor som har taskig attityd och inte vet hur man uppför sig.

• MikuAndSaraLi

Alla kan inte tycka om alla, eller?
    Förstår inte riktigt vad hon gjort som gör henne så "jävla otrevlig"?
    Du skriver inget om det i Ts, förutom att hon inte hälsar.
    Det är bara oartigt men inte otrevligt, eller?

Mm jag ska försöka skita i henne. Ge igen med samma mynt kanske
    Svårt dock. Jag har gått hela dagen och försökt rannsakat mig själv för att komma på vad som har gått fel, men jag kan inte komma på nånting.
    Det skulle vara väldigt intressant att få veta varför hon beter sig så här. Vad vi har gjort henne för att förtjäna sådan här behandling?

• Baraentanke

Bry dig inte. Säg hej när ni ses och gå vidare. Vill hon inte hälsa så låt henne slippa.

• Anonym (Överdrift)

Hon kanske har social fobi eller något annat som gör att hon undviker social interaktion?

Tycker spontant att du verkligen överdriver och att du ska släppa det här med grannen.

Acceptera att hon inte är en sådan som hälsar.

• Tokern

Kill with kindness! Var så himla trevlig tillbaka att det blir hon som får stå och grubbla hur hon ska hantera er istället. Vinka, ropa "hej! Hur har ni haft det i helgen" Kul med så fint väder, eller hur!" Och tåga sen vidare. Ge inte upp utan vänta tills hon knäcks. Antingen kommer hon åtminstone lära sig att det inte är lönt att vara otrevlig mot dig, eller kommer hon flippa ur till slut och då kan ni iaf rensa luften.

MikuAndSaraLi skrev 2012-05-21 22:09:16 följande:
    Nej alla kan inte tycka om alla, men måste man verkligen visa så tydligt att man inte gillar någon?

Hon ser alltid sur ut. Och det märktes särskilt en gång när sambons syster var här och hämtade något, hon stod i dörren och pratade med oss. Sen efter en stund kom grannen ut genom sin dörr och började prata med systern (de känner varann ytligt) och då var hon jättetrevlig, hon pratade och skrattade osv. Jag har aldrig sett henne så tidigare, för hon har alltid sett sur ut när hon har träffat på oss. Säger som sagt knappt hej när vi möts. Och jag tycker det ser ut som om hon och hennes kille utbyter konstiga blickar när man går förbi dom här utanför. Obehaglig stämning när man möts i trappuppgången osv.

Alltså det är mest känslan av att det är något som gör det så jobbigt. Svårt att sätta ord på det.
    Men till och med min sambo har reagerat på att hon verkar sur hela tiden, och han brukar inte bry sig om sånt i vanliga fall.
  • sär skriven
    MikuAndSaraLi skrev 2012-05-21 22:09:16 följande:

Jo, att vända bort huvudet för att slippa hälsa, eller blänga på någon som hälsar ÄR otrevligt.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
Svar på tråden Vår granne verkar hata oss