• Anonym

Blåsor pga trosskydd?

Jag har sedan en tid fått massa bruna flytningar så använder trosskydd varje dag. Jag upptäckte vid helgen att det kliade enormt mycket och var helt röd där nere, plus en blåsa typ. Hade sovit med trosskyddet under natten så tog av mig den och var utan en dag och det röda och blåsan försvann. Nu har jag haft trosskydd dygnet runt i några dagar för att det är så pass mycket bruna flytningar och nu har det börjat kliat igen. Kan det vara trosskyddet som gör att det blir så? Det är Allways trosskydd, såna som luktar gott..

Det kan ej vara könssjukdom. 

• Svar på tråden Blåsor pga trosskydd?
  • Anonym

Klart att det kan bli irriterat om du har parfymerade produkter i underlivet. Sluta med det. Köp ett vanligt hederlig oparfymerat trosskydd i stället.

• Anonym

Jag blir också irriterad om jag använder trosskydd för mycket. Har dock aldrig fått ngn blåsa, men blir röd, sårig och kliar. Låter skumt att du har så mycket bruna flytningar också.. du kanske borde kontakta barnmorskan för säkerhets skull? Om det inte är något annat som spökar utan bara trosskydden, så kan jag rekommendera tyg-trosskydd eller menskopp. Finns att beställa på nätet.

• Dr Mupp

Ja det är trosskyddet. Parfym i kombination med att det blir helt tätt är ingen bra kombination.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (yes)

yes de kan de nog va. ja e gravid o kan inte använda trosskydd längre för blir så irriterat.. fick nästan svamp av det med!

• Anonym (Wildrat)

Använd trosskydd som är luftiga, Apoteket (riktiga Apoteket) har en jättebra sort i deras Apolivasortiment. Alternativt går du över på ekologiska trosskydd typ Natracare, finns på bla Ica Maxi. Jag blev av med långvariga underlivsproblem genom att byta till ekologiska bindor.

Ett sista alternativ är att köpa bindor/trosskydd i tyg som du tvättar. De är nog allra bäst för både kroppen och miljön.  

• Emilya

Köp utan lukt. Ta vanliga! Jag använder dagligen (känns fräschare) och jag får aldrig kli eller blåsor. Dock sover jag utan!

• Anonym

Varför använda trosskydd varje dag?
    Jag kan inte använda tampong när jag har mens och att använda binda hela perioden, från första toll sista droppen går inte för mig då jag lätt blir irriterad. Första nätterna anvnder jag, sen anvnder jag inte mer på nätterna eftersom ja vet tt ja inte får typ nå¨gon mens då, de sista dagarna använder jag heller inte något, anvnder billiga skittrosor så får de komma i trosan och byter trosor ofta istället, knns mer humant mot lilla muffen.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-22 00:17:34 följande:
    Jag kan inte använda tampong när jag har mens och att använda binda hela perioden, från första toll sista droppen går inte för mig då jag lätt blir irriterad. Första nätterna anvnder jag, sen anvnder jag inte mer på nätterna eftersom ja vet tt ja inte får typ nå¨gon mens då, de sista dagarna använder jag heller inte något, anvnder billiga skittrosor så får de komma i trosan och byter trosor ofta istället, knns mer humant mot lilla muffen.
    Varför inte införskaffa menskopp eller tygbindor så du slipper sunkiga underkläder och ledsen muff?
  • Dr Mupp
    Anonym skrev 2012-05-22 00:17:34 följande:
    Testa tygbindor. Bra för miljon och ger en glad muff och rena underkläder.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • fläta

Hade jag fått en massa bruna flytningar som jag annars inte haft så skulle jag ringt till gynekologisk mottagning och beställt tid för undersökning. 

• fallenangel11

Libress So slim är riktigt bra!

Svar på tråden Blåsor pga trosskydd?